صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متقی: به جای اعمال فشار، کمک‌های فوری صحی نمایید

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی که به قطر رفته، در دوحه با سفیر بریتانیا و همچنین نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار کرده است. او گفته که امارت اسلامی به دنبال روابط مثبت با جامعه جهانی است.

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی که به قطر رفته، در دوحه با سفیر بریتانیا و همچنین نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار کرده است. او گفته که امارت اسلامی به دنبال روابط مثبت با جامعه جهانی است.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در حساب توییتر خود گفته که مولوی امیرخان متقی، با مارتین لانگدون، سفیر بریتانیا در مورد مسایل انسانی، اقتصادی و امنیتی افغانستان گفتگو کرده است. به نوشته سخنگوی وزارت خارجه، در این دیدار هیئت طالبان در مورد امنیت اطمینان داده و گفته که افغانستان خواستار روابط مثبت با جامعه جهانی است. هیات طالبان همچنین خواستار کمک شفاف و فوری به بخش صحی شده‌است.

سرپرست وزارت خارجه طالبان هم‌چنین با توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار کرده است. او در این دیدار تاکید کرده‌ که به جای اعمال فشار، با «امارت اسلامی» همکاری شود.

عبدالقهار بلخی می‌گوید که اتحادیه اروپا تصمیم خود برای تداوم کمک به مردم افغانستان را ابراز داشته و به این منظور، ادامه کار “دفتر بشردوستانه” اتحادیه اروپایی در کابل را اعلام کردند و هیات طالبان نیز در مورد تامین امنیت این دفتر اطمینان دادند. به نوشته سخنگوی وزارت خارجه، در این دیدار، طالبان از اتحادیه اروپا خواسته که مسایل بشردوستانه باید از ملاحظات سیاسی جدا شوند و تاکید کرده که پیشرفت‌ها از طریق “همکاری و نه فشار” به دست آید.

در همین حال، اتحادیه اروپا می‌گوید که طالبان در گفتگوهای خود با مقام‌های این اتحادیه، برای فعال نگه‌داشتن میدان‌های هوایی افغانستان درخواست کمک کرده‌اند. اتحادیه اروپا در عین حال، تاکید کرده که این مذاکرات به معنای به رسمیت شناختن طالبان نیست، بلکه بخشی از تعامل عملیاتی این اتحادیه و مردم افغانستان است. اتحادیه اروپا همچنین گفته که طالبان وعده کرده‌اند تا به تعهد خود مبنی بر عفو همکاران نیروهای ناتو پایبند باشند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x