صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مانور نظامی روسیه با شلیک موشک بالستیک تحت نظارت پوتین آغاز شد

خبرگزاری‌های روسیه روز گذشته 19 فبروری، گزارش دادند که مانور نظامی راهبردی این کشور تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور این کشور با پرتاب موشک‌های بالستیک آغاز شد.

خبرگزاری‌های روسیه روز گذشته 19 فبروری، گزارش دادند که مانور نظامی راهبردی این کشور تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور این کشور با پرتاب موشک‌های بالستیک آغاز شد.

پیک‌آفتاب: وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای راهبردی هسته‌ای هم در این مانور نظامی شرکت خواهند کرد.

رسانه‌های روسیه به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش دادند که ولادیمیر پوتین همراه با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی و متحد نزدیک خود بر این مانور نظارت می‌کنند. بنا به اعلام کرملین در این مانور نظامی علاوه بر موشک بالستیک، موشک‌های کروز هم شلیک شد.

هم‌زمان با تشدید درگیری‌ها بین ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان در شرق این کشور، نگرانی‌ها از احتمال رویارویی نظامی بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

در همین حال؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز گذشته شنبه 19 فبروری، در نشست امنیتی مونیخ گفت: “اوکراین با، یا بدون شرکا” از خود در برابر روسیه دفاع خواهد کرد و اگر جهان می‌خواهد به اوکراین کمک کند، باید به این کشور اسلحه بفرستد”. او تصریح کرده است: “تحت تهدید کنونی حمله روسیه، اوکراینی‌ها تلاش می‌کنند به بهترین شکل ممکن زندگی‌شان را بگذرانند”. به گفته زلنسکی، اوکراین یک “سپر” در برابر روسیه است و در مواجه با تهاجم ترسناک روسیه، سزاوار حمایت بیش‌تر است.

از سوی دیگر؛ دیمترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی گفته است: “ما قاطعانه تمام اتهامات و ادعایی مربوط به اصابت هر گونه گلوله اوکراینی در خاک روسیه را رد می‌کنیم. اوکراین هرگز چنین آتشی را روشن نکرده است. ما خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری و بی‌طرفانه درباره حوادث گزارش شده توسط رسانه‌های روسی هستیم”.

جوزپ بورل فونتلس، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییتی نگاشته است: “اتحادیه اروپا استفاده از تسلیحات سنگین و گلوله‌باران بی‌رویه مناطق غیرنظامی را محکوم می‌کند. هیچ دلیلی برای ادعاهایی که از مناطق تحت کنترل غیردولتی مناطق دونتسک و لوگانسک مبنی بر حمله احتمالی اوکراین ارائه می‌شود، وجود ندارد. ما از روسیه می‌خواهیم که تنش‌زدایی کند”.

در حالی‌که ارتش اوکراین از کشته شدن یک سرباز این کشور در مناطق شرقی خبر داده؛ جو بایدن، رئیس ‌جمهور امریکا گفته که متقاعد شده که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است.

در همین حال؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در توییتی گفته است: “سفر من به مونیخ در مقطع حساسی انجام شد، زیرا ما با نزدیک‌ترین شرکا و متحدان‌مان برای ارزیابی حقایق روی زمین و جلوگیری از تجاوز روسیه و در عین حال تشویق روسیه به انتخاب مسیر دیپلماسی، استوار کار می کنیم. ما متحد با اوکراین می‌مانیم”.

افزون بر موارد بالا، خبرگزاری تاس گزارش داده که یک هاوان صبح‌گاه روز شنبه به داخل خاک روسیه اصابت کرده است. والی روستوف، در روسیه به دنبال موج ورود پناهجویان در این شهر هم‌جوار با اوکراین وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در همین حال، رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند که وضعیت در خط تماس در “دونباس” به طور جدی تشدید یافته و کی‌ف، توافقات قبلی را نیز نادیده می‌گیرد. این رسانه‌ها می‌گویند که اوکراین، شماری زیادی از نیروهای ارتش را با تجهیزات در مرزهای جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک جابه‌جا کرده و به طور منظم گلوله‌باران از سوی ارتش این کشور جریان دارد.

از سوی دیگر، پارلمان روسیه (دوما) روز سه‌شنبه 15 فبروری، به درخواستی رأی دادند که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور این کشور می‌خواهد تا استقلال مناطق جدایی‌طلب طرف‌دار روسیه در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد. ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه گفته بود که درخواست از رئیس جمهور روسیه در مورد لزوم به رسمیت شناختن “جمهوری خلق دونتسک” و “جمهوری خلق لوگانسک” بی‌درنگ به وی ارسال می‌شود.

پارلمان روسیه خواهان حمایت پوتین از تجزیه شرق اوکراین شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x