صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مالیزیا خواهان گسترش روابط با افغانستان است

وزارت خارجه طالبان می‌گوید که هیئتی از مالیزیا به کابل آمده و در دیدار با امیرخان متقی، در مورد گسترش روابط میان دو کشور گفتگو کرده است.

وزارت خارجه طالبان می‌گوید که هیئتی از مالیزیا به کابل آمده و در دیدار با امیرخان متقی، در مورد گسترش روابط میان دو کشور گفتگو کرده است.

پیک‌آفتاب: حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز یک‌شنبه 26 سرطان، از ملاقات سرپرست وزارت خارجه طالبان با هیئتی اعزامی مالیزیا در کابل خبر می‌دهد.

وی در رشته توییتی گفته است: “امروز آقای داتو احمد اعظم عبدالرحمن، مشاور ویژهٔ وزیر خارجهٔ مالیزیا برای افغانستان؛ آقای محمد اظهر مزلان، معاون سکرتر بخش آسیای جنوبی و مرکزی و هیأت عالی‌رتبهٔ همراه‌شان با مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه ملاقات نمودند.”

معاون سخنگوی طالبان گفته است که دو طرف در این نشست پیرامون گسترش تجارت، روابط اقتصادی، سکتور بانکی، روند آموزش و روابط دوجانبه تبادل نظر نموده‌اند.

براساس اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، در این ملاقات متقی خواستار سرمایه‌گذاری مالیزیا در افغانستان شده است.

علاوه بر آن متقی از هیئت مالیزیایی خواسته است که در زمینه اعطای بورسیه‌های تعلیمی و عرضه بانک‌داری اسلامی با افغانستان هم‌کاری کنند.

براساس اعلام وزارت خارجه طالبان، هیئت مالیزیایی وعده کرده که به تعامل با طالبان ادامه می‌دهند و خواهان هم‌کاری‌های دوام‌دار با مردم افغانستان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x