صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قطر: کمک‌رسانی به مردم افغانستان نباید به مسایل سیاسی پیوند داده شود

وزیر خارجه قطر: دوحه بر ادامه کمک‌رسانی بشردوستانه به مردم افغانستان متعهد است و این کشور معتقد است که این کمک‌رسانی‌ها ارتباطی به مسایل سیاسی ندارد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر می‌گوید که دوحه بر ادامه کمک‌رسانی بشردوستانه به مردم افغانستان متعهد است و این کشور معتقد است که این کمک‌رسانی‌ها ارتباطی به مسایل سیاسی ندارد.

پیک‌آفتاب: وزیر خارجه قطر، این سخنان را روز گذشته، 5 عقرب در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه اتریش بیان کرد و افزود که از آشتی ملی میان طالبان و سایر گروه‌های سیاسی و مردمی فعال در افغانستان حمایت می‌کند. او گفت که دوحه در راستای وحدت نظر جامعه جهانی و مشارکت در گفتگوهای سازنده با طالبان تلاش می‌کند.

آل ثانی علاوه کرد”: “آشتی ملی به رهبری افغانستان و از طریق گفتگوها میان طالبان و سایر نیروهای افغان را تشویق کرده و مورد حمایت قرار می‌دهیم”.

قطر از سالها بدینسو میزبان دفتر سیاسی طالبان بوده و پس از تصرف افغانستان توسط طالبان در 15 اگست نیز روابط خود با این گروه را تأمین کرده است. شیخ عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر از نخستین دیپلماتان خارجی بود که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، وارد کابل شد و با آنان گفتگو کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x