صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قرار است تعدادی از وزرای امور خارجه کشورهای منطقه به کابل سفر کنند

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه کشور ترکیه از سفر خود و چند تنی دیگر از وزرای امور خارجه کشورهای منطقه به کابل خبر داده است. پیک‌آفتاب: آقای اوغلو روز سه شنبه با همتای اندونزیایی خود دیدار داشت. آنان در باره وضعیت جاری در افغانستان و مسلمانان روهینگیا بحث و تبادل نظر کردند. او در […]

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه کشور ترکیه از سفر خود و چند تنی دیگر از وزرای امور خارجه کشورهای منطقه به کابل خبر داده است.

پیک‌آفتاب: آقای اوغلو روز سه شنبه با همتای اندونزیایی خود دیدار داشت. آنان در باره وضعیت جاری در افغانستان و مسلمانان روهینگیا بحث و تبادل نظر کردند. او در این نشست اذعان کرد: “قرار است با تعدادی از وزرای خارجه برخی کشورهای منطقه به کابل برویم”.

او پس از دیدار با رتنو مارسودی؛ وزیر امور خارجه اندونیزیا در انقره در یک کنفرانس خبری گفت که وضعیت جاری در افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد. او قصد دارد در آینده نزدیک همراه با برخی از وزرای خارجه کشورهای منطقه به کابل سفر کند.

آقای اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در این کنفرانس گفت که با همتای اندونزیایی خود در مورد مسایل مربوط به افغانستان و مسلمانان روهینگیا بحث و تبادل نظر کرده اند.

هرچند، زمان دقیق سفر وزیر امور خارجه ترکیه و این که وزاری خارجه کدام کشورها او را در این سفر همراهی خواهند کرد، معلوم نیست.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، تا کنون وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه جمهوری ازبکستان به کابل سفر کرده و با طالبان گفتگو کرده اند. علاوه بر آن، رفت و آمد مقام های پاکستانی نیز در این مدت به کابل زیاد بوده و ریس استخبارات و برخی مقام های دیگر آن کشور سِرّی و غیر سِرّی با طالبان دیدارهای داشته اند که این دیدارها واکنش های تندی را نیز برانگیخته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x