صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قاضی انیسه رسولی برنده جایزه سالانه جهانی قضات در امریکا

دانشکده حقوق دانشگاه پریتزکر دانشگاه نورث وسترن امریکا اعلام کرده که "جایزه سالانه جهانی قضات" را به قضات زن در افغانستان اهدا می‌کند. قاضی انیسه رسولی این جایزه را به نمایندگی از قضات زن افغانستان دریافت خواهد کرد.

دانشکده حقوق دانشگاه پریتزکر دانشگاه نورث وسترن امریکا اعلام کرده که “جایزه سالانه جهانی قضات” را به قضات زن در افغانستان اهدا می‌کند. قاضی انیسه رسولی این جایزه را به نمایندگی از قضات زن افغانستان دریافت خواهد کرد.

پیک‌آفتاب: جولیت سورنسن، استاد حقوق دانشگاه پریتزکر به رویترز گفته است که این جایزه، از شجاعت و فداکاری قضات زن افغانستان در ورود به حرفه وکالت و دفاع از حاکمیت قانون در جامعه تحت سلطه مردان، قدردانی می‌کند.

به اساس اعلام این دانشگاه، قاضی انیسه رسولی به دلیل شباهت‌های شغلی با قاضی فقید دادگاه عالی ایالات متحده، روت بادر گینزبورگ افغانستان خوانده شده است.

این جایزه درحالی به قاضی انیسه رسولی اهدا می‌گردد که چند روز قبل ایتالیا اعلام کرد، به اولین رئیس سارنوالی استیناف زن در افغانستان تابعیت داده است. ماریا بشیر، خانم ۵۱ ساله در سال ۲۰۰۹ به حیث رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات تعیین شد بود، جایی که او در برابر فساد، خشونت علیه زنان و ازدواج کودکان مبارزه کرد.

اولین رئیس سارنوالی استیناف زن در افغانستان، بعد از تسلط طالبان به ایتالیا مهاجر شده و شهروندی این کشور را به دست آورد. او قبلاً جوایزی از جمله جایزه زن شجاع را نیز به دست آورده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x