صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فلیپو گراندی: با وجود جنگ در اوکراین، افغانستان فراموش نشده است

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سفر خود به کابل گفته است که با وجود جنگ و آوارگی در اوکراین، افغانستان و بی‌جاشدگان داخلی آن فراموش نشده‌اند.

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سفر خود به کابل گفته است که با وجود جنگ و آوارگی در اوکراین، افغانستان و بی‌جاشدگان داخلی آن فراموش نشده‌اند.

پیک‌آفتاب: فلیپو گراندی، کمیشنر عالی امور پناهجندگان سازمان ملل روز گذشته 14 مارچ، وارد کابل شد. گراندی هنگام رسیدن به کابل گفت که با وجود جنگ جاری در اوکراین و سرازیر شدن 2.7 میلیون پناهجو از این کشور به کشورهای اروپایی، مشکلات افغانستان، میلیون‌ها بی‌جاشده داخلی و چالش‌های وخیم انسانی آن هنوز هم از اولویت ماست.

گراندی گفت: “همه شما دنبال می‌کنید که در اوکراین چه اتفاق می‌افتد. این یک بحران بسیار بزرگ و هم‌چنین یک بحران مهاجرت است، اما من این‌جا آمده‌ام تا به شما بگویم که بحران اوکراین تنها بحران جهان نیست، بلکه بحران‌های دیگری نیز در جهان وجود دارند، وضعیت‌های دیگری که نیاز به توجه دارند و افغانستان برای ما یک اولویت است”.

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در صفحه توییترش نگاشته است: “شش ماه پس از آخرین سفرم برای بررسی پیشرفت‌ها و بحث در مورد چالش‌های مربوط به وضعیت بشردوستانه در کشور، به ویژه بر افرادی که آواره شده‌اند یا به جوامع خود باز می‌گردند، به افغانستان برگشتم”.

پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در 15 آگست 2021، افغانستان به شدت با یک بحران و فاجعه بشری مواجه گردید. بنابر گزارش‌های سازمان ملل، بیش از 90 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این در حالی است که پیش‌تر دبیرکل ناتو گفته بود که وضعیت بشردوستانه در افغانستان همه را نگران کرده است. ینس استولتنبرگ گفته بود که با نزدیک شدن زمستان، بسیاری از مردم افغانستان در خطر  فقر و رنج قرار دارند.

نگرانی ناتو از وخامت وضعیت بشری در افغانستان

سازمان ملل: افغانستان به نقطه برگشت ناپذیر نزدیک شده است

شورای امنیت سازمان ملل با محوریت افغانستان نشست برگزار می‌کند

دبیرکل سازمان ملل: زنان افغانستان از «عدالت برابر» محروم شده‌اند

سازمان ملل برای 28 میلیون نیازمند در افغانستان، 5 میلیارد دالر کمک جمع‌آوری می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x