صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فایق: متعهدم از افغانستان نمایندگی کنم

نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌ افغانستان در سازمان ملل گفته است که تلاش و تعهد او نمایندگی از مردم است، نه مشروعیت بخشیدن طالبان و نه نمایندگی از غنی و کابینه فاسد او.

نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌ افغانستان در سازمان ملل گفته است که تلاش و تعهد او نمایندگی از مردم است، نه مشروعیت بخشیدن طالبان و نه نمایندگی از غنی و کابینه فاسد او.

پیک‌آفتاب: نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌ دایمی افغانستان در سازمان ملل به تازگی گفته که متعهد است تا از منافع مردم افغانستان نمایندگی کند. او گفته است: “تلاش و تعهد من نمایندگی با عزت و با صلابت از منافع ملی مردم عزیز افغانستان است، نه به خاطر مشروعیت بخشیدن طالبان و نه نمایندگی از غنی و کابینه فاسد او”.

سرپرست نماینده افغانستان در سازمان ملل هم‌چنین غنی را به خیانت در برابر مردم متهم کرده و گفته است: غنی و تیم فاسد او به مردم و ملت افغانستان از آدرس جمهوریت خیانت کردند، سرمایه‌های ملی را دزدیدند، قدرت و ثروت را انحصاری و کمک‌های بین‌المللی برای مردم افغانستان را چپاول کردند و این طور نیم نفوس را با فقر و گرسنگی رها کرده و فرار کردند”.

اظهارات نصیر احمد فایق در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر کمیته اعتباربخشی سازمان ملل درخواست طالبان برای گرفتن نمایندگی افغانستان را رد کرد، این کمیته با توافق آرا تصمیم گرفت تا غلام‌محمد اسحق‌زی، نماینده پیشین افغانستان را در این پست ابقا کند. اسحاق‌زی اما فوراً از این سمت استعفا نمود و نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل اعلام کرد که نصیراحمد فایق به جای اسحق‌زی در این پست گماشته شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش سهیل شاهین، نماینده امارت اسلامی برای کرسی افغانستان در سازمان ملل، این کرسی را حق امارت اسلامی دانست، اما امرالله صالح از تصمیم سازمان ملل برای خالی گذاشتن این کرسی تقدیر کرد.

چانه‌زنی طالبان و مقامات حکومت پیشین بر سر کرسی افغانستان در سازمان ملل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x