صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

غرفه افغانستان در نمایشگاه جهانی دبی پس از تسلط طالبان بسته می شود

ساعاتی پس از افتتاح نمایشگاه جهانی در دبی روز جمعه، نمایشگاه افغانستان به نشانه چالش های پیش روی حاکمان جدید طالبان در این کشور به روی بازدیدکنندگان بسته ماند.  پیک‌آفتاب: افغانستان یکی از نزدیک به 200 کشوری است که در نمایشگاه شش ماهه‌ای که حدودآ هشت سال پیش به دوبی اختصاص یافته بود و به […]

ساعاتی پس از افتتاح نمایشگاه جهانی در دبی روز جمعه، نمایشگاه افغانستان به نشانه چالش های پیش روی حاکمان جدید طالبان در این کشور به روی بازدیدکنندگان بسته ماند. 

پیک‌آفتاب: افغانستان یکی از نزدیک به 200 کشوری است که در نمایشگاه شش ماهه‌ای که حدودآ هشت سال پیش به دوبی اختصاص یافته بود و به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا به یک سال تأخیر انجامید، شرکت می‌کند. اما غرفه این کشور که توسط دولت قبلی افغانستان سازماندهی شده بود – قبل از اینکه طالبان در ماه گذشته قدرت را در دست گیرند، روز جمعه نا تکمیل ماند و به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

یک محافظ در ساختمانی که غرفه آنجا قرار دارد گفت: “هفته‌ها است که هیچکس را آنجا ندیده است”. یک نماینده اکسپو بدون اینکه زمان افتتاح نمایشگاه را مشخص کند، به رویترز گفته است که افغانستان “یک تعداد کمی از غرفه‌هایی است که کاملاً آماده افتتاح نیستند”. این نماینده اما نظرات بیشتری را به “تیم” غرفه افغانستان ارجاع داد اما نگفت که آنها کیست. کما اینکه، دولت سابق افغانستان مسئول برگزاری نمایشگاه بود.

در مراسم افتتاحیه اکسپو به روز پنجشنبه، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی افغانستان در میان پرچم های سایر کشورهای شرکت کننده به نمایش درآمد. اما علیرغم بسته شدن غرفه، انبوهی کثیری از مردم به روز جمعه در خارج از آن تجمع کردند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x