صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عفو بین‌الملل: طالبان به ناپدید سازی منتقدان خود ادامه می‌دهد

عفو بین‌الملل از ادامه بازداشت‌ها در کابل انتقاد کرده و گفته که طالبان نباید به رسمیت شناخته شود. این سازمان به بازداشت سه تن از فعالان که به تازگی در کابل ناپدید شده اشاره کرده و گفته که طالبان به تازگی باقر محسنی و نادیه را بازداشت کرده‌اند.

عفو بین‌الملل از ادامه بازداشت‌ها در کابل انتقاد کرده و گفته که طالبان نباید به رسمیت شناخته شود. این سازمان به بازداشت سه تن از فعالان که به تازگی در کابل ناپدید شده اشاره کرده و گفته که طالبان به تازگی باقر محسنی و نادیه را بازداشت کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: عفو بین‌الملل در واکنش به بازداشت‌های اخیر در کابل، گفته که طالبان به ناپدید سازی و بازداشت منتقدان، خبرنگاران و فعالان ادامه می‌دهد. این سازمان گفته که طالبان نباید به رسمیت شناخته شود. سمیرا حمیدی، مسئول بخش افغانستان این سازمان در حساب توییتر خود نوشته است: “ناپدید شدن و بازداشت منتقدان، خبرنگاران و فعالان طالبان ادامه دارد. سید باقر محسنی، ندیمه و عظیم عظیمی توسط طالبان گرفته شده‌اند و از محل نگه‎داری آن‌ها اطلاعی در دست نیست. این (طالبان) گروهی از دیکتاتورها و سرکوب‌گرانی است که هرگز نباید آن‌ها را به رسمیت شناخت و حمایت کرد.”

حمیدی در توییت دیگری پرسیده که افراد تازه بازداشت شده کجا هستند و چرا طالبان در مورد محل نگه‌داری این افراد توضیح نمی‌دهند. او نوشته است: “سید باقر محسنی، ندیمه، عظیم عظیمی و دیگران که ما در باره‌شان خبر نداریم کجا هستند؟ عفو عمومی طالبان یک مزاق است و حرف‌های حقانی قصه مفت. افراد مسلح طالب و حقانی که سال‌های سال بر خلاف مردم شستوی مغزی توسط حقانی و دیگران‌اش شده‌اند همه مردم را دشمن می‌دانند و بالای هیچ‌کس رحم نمی‌کنند.”

در همین حال، بستگان باقر محسنی می‌گویند که او توسط طالبان بازداشت شده است. سید مسعود کاظمی از بستگان محسنی در رخ‌نامه فیسبوک خود نوشته که “متاسفانه از ظهر جمعه به این سو سید باقر محسنی و دو تن از همراهانش از سوی طالبان بازداشت شد و هیچ خبری از وی به ما نرسیده است.” او افزوده که “سرکوب آزادی‌ بیان از سوی طالبان در دستور کار قرار گرفته و این گروه به دنبال خفه‌کردن هر نوع فعالیتی بر ضد سلیقه‌ خود است.”

طالبان تاکنون در این مورد واکنشی نداشته و به رسانه‌ها توضیح نداده ‌است. طالبان پیش از این نیز بازداشت دیگر فعالان را بر عهده نگرفته بودند.

بازداشت باقر محسنی واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان را به دنبال داشته است و شماری از آن‌ها با راه‌اندازی کارزار «سیدباقرمحسنی را آزاد کنید»، خواهان آزادی او شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x