صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عالم‌گل حقانی: به خبرنگاران بدون نوبت پاسپورت داده می‌شود

عالم گل حقانی، رئیس عمومی پاسپورت طالبان، امروز شنبه ۲۷ قوس، اعلام کرد که از امروز ریاست عمومی پاسپورت کابل بر روی مراجعین باز می‌باشد. او گفت که به خبرنگاران بدون نوبت پاسپورت توزیع می‌شود.

عالم گل حقانی، رئیس عمومی پاسپورت طالبان، امروز شنبه ۲۷ قوس، اعلام کرد که از امروز ریاست عمومی پاسپورت کابل بر روی مراجعین باز می‌باشد. او گفت که به خبرنگاران بدون نوبت پاسپورت توزیع می‌شود.

پیک‌آفتاب: عالم‌ گل حقانی، در یک نشست خبری گفت که با رفع مشکلات فنی، کسانی که در مرکز (کابل) قبلاً احکام گرفته‌اند و کارشان ناتمام مانده، امروز شنبه ۲۷ و فردا یک‌شنبه ۲۸ قوس به ریاست پاسپورت بیایند و برای بایومتریک مراجعه نمایند. حقانی هم‌چنین گفت که برای خبرنگاران که به صورت رسمی به خارج از کشور سفر نمایند، به گونه فوری و بدون نوبت پاسپورت داده می‌شود.

به گفته رئیس پاسپورت، از روز دوشنبه ۲۹ قوس، افرادی که از این پیش برای دریافت پاسپورت درخواست داده‌اند می‌توانند به این ریاست در مرکز (کابل) مراجعه نمایند. عالم‌گل حقانی هم‌چنین گفت کسانی که تذکره کابل دارند، می‌توانند برای دریافت پاسپورت درخواست آنلاین بدهند.

رئیس پاسپورت هم‌چنین گفت که روزهای پنجشنبه‌ هر هفته، خدمات پاسپورت فقط مخصوص مسئولان و عساکر امارت اسلامی ارائه می‌شود. حقانی افزود که تا ۲۲ جدی به همه درخواست کنندگان سابقه و نیز روزانه ۵۰۰ درخواست جدید آنلاین از سوی باشندگان کابل رسیدگی می‌شود. به گفته‌ی او، پس از ۲۲ جدی اتباع همه بخش‌های کشور می‌توانند به کابل مراجعه نمایند. او اما تاکید کرد که ساکنان ولایات باید از ولایت خود پاسپورت اخذ نمایند.

با این همه، حقانی می‌گوید که فورم‌های آنلاین نسبت به گذشته تغییر کرده و متقاضیان پاسپورت باید از فورم جدید استفاده کنند.

مسئولان ریاست پاسپورت می‌گویند که از آغاز حکومت طالبان تاکنون ۲۰ هزار جلد پاسپورت به سفارت‌خانه‌های افغانستان در خارج کشور ارسال شده است.

اداره مرکزی پاسپورت حدود یک ماه پیش به دلیل آن‌چه از کار افتادن تجهیزات فنی از جمله دستگاه‌های ثبت بایومتریک خوانده شد، تعطیل شده‌ بود.

پیش از این نیز اداره پاسپورت از باز شدن ادارات پاسپورت در چندین ولایت خبر داده بود.

آغاز روند توزیع پاسپورت در 10 ولایت

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x