صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طوفان در جنوب سیستان و بلوچستان ایران/ مکاتب و اداره‌ها تعطیل شدند

طوفان حاره‌ای که نامش را «شاهین» گذاشته‌اند به جنوب ولایت سیستان و بلوچستان ایران رسیده است. اداره‌ها و مکاتب در جنوب این ولایت تعطیل و دستور داده شده بعضی از روستاها تخلیه شوند. پیک آفتاب: مقام‌های ستاد بحران در ایران بالاترین هشدار«سطح قرمز» اعلام و پیش‌بینی کرده‌اند سرعت طوفان از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بیشتر […]

طوفان حاره‌ای که نامش را «شاهین» گذاشته‌اند به جنوب ولایت سیستان و بلوچستان ایران رسیده است. اداره‌ها و مکاتب در جنوب این ولایت تعطیل و دستور داده شده بعضی از روستاها تخلیه شوند.

پیک آفتاب: مقام‌های ستاد بحران در ایران بالاترین هشدار«سطح قرمز» اعلام و پیش‌بینی کرده‌اند سرعت طوفان از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بیشتر شود. مقام‎‌ها می‌گویند: «نیروهای امداد در آماده‌باش هستند و مرخصی‌ها لغو شده است.»

به مردم جنوب استان سیستان و بلوچستان دستور داده شده در خانه بمانند و از طریق رسانه‌ها اخبار را پیگیری کنند تا در جریان آخرین تصمیم‌ها باشند. بیم آن می‌رود که برق و آب در این مناطق قطع شود.

مکاتب شهرهای جنوبی مانند چابهار، کنارک و دشتیاری امروز شنبه دهم میزان تعطیل است. همچنین اعلام شده تمام اداره‌های چابهار جز سازمان‌های ضروری باید بسته بمانند.

عبدالغفور هوت، از مسئولان ولسوالی چابهار، از مردم خواسته در خانه بمانند و اگر خانه‌شان ناامن است «به فضاهای عمومی که از قبل تدارک دیده شده» بروند. در شرق ولایت هرمزگان ولایت هم مرز با سیستان و بلوچستان هم دستور تخلیه بعضی از روستاها صادر شده است.

سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی آن همیشه در معرض طوفان‌های موسمی است و این شرایط صدمه‌های اقتصادی شدیدی به این ولایت زده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x