صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان 4 معتاد را در دایکندی آتش زده‌اند

شورای صلح و رفاه دموکراتیک افغانستان-امریکا، با نشر اولین گزارش خود از وضعیت جاری افغانستان گفته است که طالبان 4 معتاد را در ولایت دایکندی آتش زده‌اند.

شورای صلح و رفاه دموکراتیک افغانستان-امریکا، با نشر اولین گزارش خود از وضعیت جاری افغانستان گفته است که طالبان 4 معتاد را در ولایت دایکندی آتش زده‌اند.

پیک‌آفتاب: شورای صلح و رفاه دموکراتیک افغانستان-امریکا، روز گذشته 8 عقرب، گزارشی وقایع صورت گرفته در ماه جاری میلادی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان را منتشر کرده است. در این گزارش‌ به جزئیات قتل‌های هدفمند، آزار و اذیت مردم، شلاق جوانان، آدم‌ربایی، اخاذی و کوچ اجباری در ولایات پرداخته شده است.

در بخشی از گزارش این شورا گفته شده که طالبان 4 معتاد را در ولایت دایکندی آتش زده‌اند. در گزارش آمده که این معتادان در شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی پس از آن آتش زده شده‌اند که یک بار از سوی طالبان به ترک مواد مخدر مجبور شدند و زمانی که آنان دوباره به استفاده از مواد مخدر روی آورده‌، آتش زده شده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، برخی منابع محلی در دایکندی گفته‌اند که طالبان معتادانی را که پس از ختم دوره ترک دوباره به مواد مخدر روی می‌آورند، در آتش می‌سوزانند.

ناهید فرید، نماینده پیشین مجلس نمایندگان درباره جمع‌آوری گزارش‌های تایید شده و مستند گفته است که در نبود یک میکانیزم مستقل حقوق بشری در افغانستان، این گزارش‌ها معنا و تاثیر زیادی دارند.

شورای صلح و رفاه دموکراتیک افغانستان-امریکا از سوی فعالان و رهبرانی ساخته شده که اخیراً پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، به امریکا فراری شده‌اند. این شورا در راستای تامین حقوق بشر در افغانستان فعالیت دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x