صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: کرسی افغانستان در سازمان ملل حق امارت اسلامی است

سهیل شاهین: نماینده دائمی از سوی دولت حاکم معرفی می‌شود و به اساس قوانین سازمان ملل، کرسی افغانستان در این نهاد حق امارت اسلامی می‌باشد.

سهیل شاهین که از سوی طالبان به عنوان نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل معرفی شده است می‌گوید که کرسی افغانستان در سازمان ملل حق امارت اسلامی است.

پیک‌آفتاب: سهیل شاهین شب گذشته در صفحه تویترش نگاشته است که نماینده دائمی از سوی دولت حاکم معرفی می‌شود و به اساس قوانین سازمان ملل، کرسی افغانستان در این نهاد حق امارت اسلامی می‌باشد.

شاهین در ادامه نگاشته است:” کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد بر اساس قوانین این سازمان، حق امارت اسلامی افغانستان است و نماینده دائمی از طرف دولت حاکم تعیین می شود”.

وی با بیان اینکه کنترل بر تمام مرز‌ها و برخوداری از حمایت مردم، دو عنصر کلیدی به رسمیت شناختن یک دولت است افزود: “امارت اسلامی افغانستان بر تمام مرز‌های افغانستان کنترل دارد و همچنان از حمایت مردم نیز برخوردار است”.

این در حالی است که واسلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد به تازه‌گی گفته است که “مسکو آماده پذیرش طالبان در سازمان ملل نیست.”

نبنزیا در یک نشست خبری در مسکو گفته است که هیچ شخصی در به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد و مسکو اجازه حضور نمایندگی طالبان را در سازمان ملل متحد نمی‌دهد. وی همچنان در ادامه گفته است که “به رسمیت شناختن طالبان زمانی مطرح خواهد شد که جامعه جهانی متقاعد شود که آنها به این تعهدات خود عمل می‌کنند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x