صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: نقض حریم خصوصی افراد خلاف شرع است

طالبان در یک اعلامیه رسمی، به سربازان خود دستور داده که در برخورد با شهروندان، به حریم خصوصی افراد احترام بگذارند. این وزارت تاکید کرده که بررسی خانه، تلفن و وسایل الکترونیکی افراد خلاف شرع است.

طالبان در یک اعلامیه رسمی، به سربازان خود دستور داده که در برخورد با شهروندان، به حریم خصوصی افراد احترام بگذارند. این وزارت تاکید کرده که بررسی خانه، تلفن و وسایل الکترونیکی افراد خلاف شرع است.

پیک‌آفتاب: وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، با هم‌رسانی طرزالعمل رسمی، گفته که هیچ کس حق ندارد «حریم خصوصی افراد» را به جز در موارد استثنایی، نقض کند. این وزارت تاکید کرده که بررسی خانه‌ها، تلفن و وسایل الکترونیکی افراد خلاف شرع است.

به اساس طرزالعمل تازه وزارت امر به معروف و نهی از منکر، بدون دستور ادارات امنیتی و قضایی، تفتیش دکان‌‌های مردم، تالارها، هتل‌ها و حمام‌ها ممنوع است. طرزالعمل تاکید می‌کند که هیچ کس به نام کارمند وزارت امر به معروف و دیگر ادارات، حق ندارد در مکان‌هایی که نام برده شد برای رفع منکرات مداخله کند. به اساس طرزالعمل، تنها کارمندان وزارت امر به معروف می‌توانند از اماکن، نظارت کنند.

وزارت امر به معروف هم‌چنین انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در وزارت‌خانه‌ها، ریاست‌ها و دیگر ادارات را به ماموران موظف امر به معروف و نهی از منکر سپرده که آن هم باید با هم‌آهنگی و همکاری ادارات یاد شده صورت گیرد. این وزارت بررسی خودسرانه در یک اداره حکومتی را مداخله خوانده و ممنوع کرده است.

وزارت امر به معروف هم‌چنین گفته، هر چند سفارش به کار خوب و جلوگیری از کار بد را وظیفه دینی هر شخص دانسته، اما گفته که جهت انجام درست این وظیفه، مصلحت است که تنها افراد مامور اقدام به چنین کاری نمایند.

وزارت امر به معروف هدف از این کار را، جلوگیری از پی‌آمدهای برخورد خودسرانه افراد خوانده و یادآوری کرده که موظفین این وزارت به صورت مسلکی در زمینه برخورد و چگونگی رفتار با شهروندان آموزش داده شده‌اند.

این طرزالعمل در حالی صادر می‌شود که تصمیمات و اجراات وزارت امر به معروف به خصوص در مورد زنان، واکنش‌های جدی را به دنبال داشته است. زنان بسیاری از دستورات وزارت امر به معروف را نقض حقوق شهروندی و انسانی خود می‌دانند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x