صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان ناقضان حقوق بشر هستند؛ جامعه جهانی مماشات را کنار بگذارد

برای جامعه بین‌المللی؛ لطفاً توجه داشته باشید که نگرانی‌های عمیق، محکومیت‌ها و لغو نشست‌ها با طالبان دیگر واقعاً تاکتیک مفیدی نیست. این موضوع، توضیح می‌دهد که طالبان قابل اعتماد نیستند.

سمیرا حمیدی، عفو بین‌الملل

برای جامعه بین‌المللی؛ لطفاً توجه داشته باشید که نگرانی‌های عمیق، محکومیت‌ها و لغو نشست‌ها با طالبان دیگر واقعاً تاکتیک مفیدی نیست. این موضوع، توضیح می‌دهد که طالبان قابل اعتماد نیستند.

برای شروع آموزش دختران؛ 192 روز است که حق آموزش دختران پای‌مال می‌شود، وقت‌شان تلف می‌شود، استعدادشان نادیده گرفته می‌شود و مجبور به انزوا می‌شوند. آن‌ها آسیب دیده‌اند. تنها مکتب‌های متوسطه دخترانه که در هرات باز بود، روز گذشته تعطیل شد. پس از ادامه تعطیلی مکتب‌ها، آن‌ها (طالبان) به ده‌ها زن اجازه نداده‌اند که از میدان هوایی کابل به دلیل نداشتن هم‌راه مرد حرکت کنند. این شامل چندین زن دو تابعیتی می‌شود. هیچ زن و دختری به تنهایی اجازه سفر نخواهند داشت. این به معنای حبس در داخل کشور است.

پیوسته به اساتید و دانشجویان زن در دانشگاه‌ها هشدار می‌دهند که حجاب را رعایت کنند، با مردان صحبت نکنند و صدای آن‌ها را نشنوند. آن‌ها حتی در پارک‌های عمومی نیز جداسازی جنسیتی را تحمیل کرده‌اند، خانواده‌ها دیگر اجازه ندارند با هم از پارک‌های عمومی بازدید کنند.

پشت درب ادارات نوشته‌ها و برچسب‌هایی دارند که می‌گوید ورود زنان ممنوع است. آن‌ها هیچ خدماتی به زنان نیازمند ارائه نمی‌کنند. زنان نیازمند به حمایت، چه باید بکنند و به کجا بروند؟

آن‌ها تمام زنان معترض را ساکت کرده‌اند. پس از هفته‌ها آزادی، یک زن معترض با رسانه‌ها صحبت کرد و تجربه وحشت‌ناک خود را در بازداشت طالبان به اشتراک گذاشت. استفاده طالبان از شکنجه و خشونت در قرن بیست‌ویکم با تمام قوانین حقوق بشری یک شکست جمعی است. طالبان به زنان اجازه بازگشت به مشاغل خود را نداده‌اند. میلیون‌ها زن، خانواده‌ها و فرزندان‌شان در حال مرگ هستند. طالبان با دیدن زنانی که در خیابان‌ها گدایی می‌کنند مشکلی ندارند، اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهند به مشاغل محترمانه خود بازگردند.

دو کارشناس حقوق زن روز جمعه تایید کردند که هیچ قانون، سیستم حقوقی، دفاتر وکالت، وکلا و قاضی برای حمایت از زنانی که به عدالت نیاز دارند، از جمله زنان بازمانده از خشونت، وجود ندارد. با وجود نداشتن نظام حقوقی، شاهد خشونت خانگی بیش‌تر بدون پیش‌گیری خواهیم بود.

جامعه بین‌المللی میلیون‌ها دالر برای آموزش دختران، بخش عدالت، حقوق زنان، پایان دادن به خشونت علیه زنان به مدت 20 سال هزینه کرد. همه چیز یک شبه تغییر کرد. شما 7 ماه به طالبان فرصت دادید تا نشان دهند که شایستگی دارند و به حقوق بشر احترام می‌گذارند. آن‌ها شما را شکست داده‌اند.

به همین دلیل است که محکومیت شما کافی نیست. ممنوعیت سفر برای طالبان به پلتفرم‌های بین‌المللی ندهید، ملاقات با آن‌ها را تبلیغ نکنید، به آن‌ها اهمیت، مشروعیت و توجهی ندهید که سزاوار آن نیستند. آن‌ها ناقض حقوق بشر و حقوق زنان هستند. فراموش نکن!

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x