صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: معاش دو ماهه آموزگاران تا هفته آینده اجرا می‌شود

وزارت معارف طالبان می‌گوید که بر اساس تفاهم این وزارت با صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، قرار است این سازمان تا هفته آینده معاش دو ماه تمام آموزگاران را بپردازد.

وزارت معارف طالبان می‌گوید که بر اساس تفاهم این وزارت با صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، قرار است این سازمان تا هفته آینده معاش دو ماه تمام آموزگاران را بپردازد.

پیک‌آفتاب: در خبرنامه‌ای که از سوی این وزارت امروز دوشنبه 29 حمل، به نشر رسیده، آمده است که در نشستی که میان مفتی عزت‌الله نوری، رئیس مالی و حساب‌داری وزارت معارف با گیلیو فرانکو، کریستین الواریز و حمیرا شیرزی، اعضای تیم تخنیکی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در مقر این وزارت صورت گرفته است، معاش دو ماهه تمامی آموزگاران از سوی یونیسف تا هفته آینده اجرا خواهند شد.

در خبرنامه این وزارت آمده است که معاش 94 درصد از آموزگاران که حساب بانکی دارند، از طریق بانک پرداخت خواهد شد و معاش شش درصد باقی‌مانده با اتخاذ یک میکانیزم از طریق ریاست مالی و حساب‌داری این وزارت با هم‌آهنگی ریاست معارف ولایت‌ها توسط معتمدین پرداخت خواهد شد.

بر اساس تفاهم این وزارت با یونیسف، برای هر آموزگار بابت دو ماه مبلغ 200 دالر امریکایی پرداخت خواهد شد.

در قسمت دیگر خبرنامه آمده است که اگر یونیسف در آینده هم بخواهد معاش آموزگاران را پرداخت کند، باید از آخرین ارقامی که از سوی ریاست مالی و حساب‌داری وزارت معارف طالبان استفاده کند. به گفته این وزارت در تازه‌ترین ارقامی که از سوی ریاست مالی و حساب‌داری جمع‌آوری شده، لیست آموزگاران خیالی از آن حذف و لیست آموزگاران تازه تقرر یافته در آن ذکر شده است.

با این همه، آموزگاران ادعا دارند که پیش از این اداره یونیسف قرار بود ماهانه 100 دالر امریکایی به هر آموزگار کمک نماید. طالبان اما آن کمک‌ها را به آموزگاران پرداخت نکرده و در ابتدا گفته بودند که آن را به جای معاش آموزگاران پرداخت می‌کنند. با گذشت نزدیک به دو ماه، حالا آموزگاران حتا معاش‌شان را نیز دریافت نکرده‌اند. برخی منابع می‌گوید که طالبان از همین حالا با کسری بودجه مواجه است.

پرداخت معاش آموزگاران و کارمندان صحی توسط سازمان ملل

هشدار طالبان به آموزگاران زن؛ بدون “حجاب شرعی” به مکتب راه نمی‌دهیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x