صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: مخدوم عالم در بازداشت استخبارات است

در حالی که شام روز گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر رهایی مخدوم عالم، فرمانده ازبیک‌تبار طالبان منتشر شده بود، سخنگویان طالبان اما گفته‌اند او هم‌چنان در بند استخبارات است.

در حالی که شام روز گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر رهایی مخدوم عالم، فرمانده ازبیک‌تبار طالبان منتشر شده بود، سخنگویان طالبان اما گفته‌اند او هم‌چنان در بند استخبارات است.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، از سخنگویان طالبان گفته که عالم توسط نیروهای استخبارات طالبان بازداشت و به کابل منتقل شده است. سخنگوی طالبان گفته که مخدوم عالم باید به تحقیقات استخباراتی پاسخ دهد.

سمنگانی هم‌چنین در حساب توییتر خود گفته که هر کس، از هر قومی باید جواب پس دهد. او نوشته است: “‏عدالت اسلامی اینست که هیچ کسی از هیچ قومی و با داشتن هر رتبه‌ و سابقه‌‌ی، از بازجویی استثنا ندارد و باید هر‌ کسی هر لحظه آماده جوابگویی باشد. بازجویی یک شخص به معنای اهانت به یک قوم نیست‌. امتیازطلبی و امتیازدهی بنام قوم اساسا درست نیست و این فرهنگ بد دوره اشغال باید پایان یابد.”

 

 

پیش‌تر نیز قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان، معترضان فاریابی را “شرارت‌گران” خوانده و هشدار داده بود که در صورت ادامه‌ی شورش‌ها، به سختی سرکوب خواهند شد.

محمدصدیق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به نقل از قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان در صفحه توییتر خود نگاشته که شورش‌گر از هر قوم و ولایت که باشند، سرکوب می‌شوند: “شورشی از هر قوم و ولایت، چه از بدخشان باشد، چه پنجشیری و چه قندهاری، درهم شکسته خواهد شد.”

قاری فصیح‌الدین: شورش‌گران به شدت سرکوب می‌شوند

این در حالی است که شام روز گذشته ۲۵ جدی، خبر رهایی مخدوم عالم در شبکه‌های اجتماعی و شماری از رسانه‌ها هم‌رسانی گردید.

به تازگی اما، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسانی شده که نشان می‌دهد، طالبان با شکنجه یک باشنده فاریاب، به زور از او اعتراف گرفته‌اند. در این ویدیو فرد شکنجه شده ادعا می‌کند که ۲۰ روز پیش به اتهام دست داشتن در قضیه اختطاف عبدالرووف، کودک بلخی، توسط طالبان بازداشت شده و بعد از شکنجه، طالبان به او گفته‌اند که نام چند تا از فرماندهان معرف غیرپشتون طالبان از جمله عالم مخدوم، داملا شعیب، قاری حکیم و اسحق را بگیرد و اعتراف کند که این فرماندهان در قضیه اختطاف عبدالرووف دست داشته‌اند. عبدالرووف کودک خُرد سال بلخی است که نزدیک به دو سال است در بازداشت آدم‌ربایان قرار دارد.

خبر بازداشت مخدوم عالم دو روز پیش در رسانه‌ها منتشر شد که باعث تظاهرات گسترده در چندین ولایت شمالی از جمله فاریاب گردید.

مرکز فاریاب در کنترل طالبان ازبیک‌تبار

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x