صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: مالیات ستون فقرات یک کشور است

مقامات طالبان، مالیات را ستون فقرات کشور دانسته و بر جمع‌آوری شفاف مالیات تاکید دارند. آنان هم‌چنین از مردم خواستند که سخت کار کنند تا به خیرات بیگانگان وابسته نباشیم.

مقامات طالبان، مالیات را ستون فقرات کشور دانسته و بر جمع‌آوری شفاف مالیات تاکید دارند. آنان هم‌چنین از مردم خواستند که سخت کار کنند تا به خیرات بیگانگان وابسته نباشیم.

پیک‌آفتاب: هم‌زمان با هفته مالیات، نشستی امروز در کابل برگزار شد. در این نشست مقامات طالبان بر تلاش جمعی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کردند. مولوی خیرالله خیرخواه؛ سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با اشاره به اجرای تحریم‌های بین‌المللی گفت که در این مرحله نیاز است برای تقویت اقتصاد کشور از هر راه ممکن استفاده شود. او تاکید کرد که مردم افغانستان باید با ابتکار خود کشور را بسازند و به گفته او، به خیرات بیگانگان وابسته نباشند.

این در حالی است که مقامات ارشد طالبان بارها از جامعه جهانی خواسته‌اند تا مردم افغانستان را کمک کنند. به تازگی ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس‌الوزرای طالبان گفته بود که جامعه جهانی از کمک کردن با مردم «بیچاره» افغانستان دریغ نکنند.

ملا برادر: از کمک کردن به مردم فقیر دریغ نکنید

از سویی هم، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان بر توسعه اقتصادی کشور تاکید می‌کند و می‌گوید که برای رسیدن به توسعه باید سخت کار کنند. مجاهد گفت: “ملت‌های هوشیار برای توسعه اقتصادی کشورشان سخت کار می‌کنند.” او هم‌چنین گفت که مالیات ستون فقرات یک کشور است و مردم باید برای پرداخت مالیات بیش‌تر تلاش کنند.

در همین حال، عبدالسلام حنفی، معاون رئیس‌الوزارای طالبان از شفافیت در روند جمع‌آوری مالیات سخن گفت و افزود که در صورت شکایت از چگونگی جمع‌آوری مالیات، با آن برخورد خواهد شد. او هم‌چنین گفت که در ۲۰ سال گذشته، عواید به جیب‌های شخصی سرازیر می‌شد.

وضعیت اقتصادی افغانستان پس از تسلط طالبان به شدت بحرانی است. اوج‌گیری بی‌کاری، از کار افتادن سیستم بانکی و توقف سرمایه‌گذاری‌ها باعث شد که نظام اقتصادی افغانستان در حال فروپاشی قرار گیرد. نهادها و سازمان‌های بین المللی بارها از فروپاشی اقتصادی افغانستان گزارش داده‌اند.

هشدار سازمان ملل در مورد سقوط نظام بانکی افغانستان تا چند ماه آینده

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x