صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: صالح از ذخیره‌های دالر‌ی خود هراس دارد

مقامات طالبان در واکنش به توییت امرالله صالح در مورد قیمت دالر گفته‌اند که او نگران پایین آمدن ارزش ذخیره‌های دالری خود می‌باشد. به گفته طالبان، صالح به تازگی از پول‌های سرقت شده در دوران جمهوریت، خانه ویلایی در ملبورن استرالیا خریداری کرده است.

مقامات طالبان در واکنش به توییت امرالله صالح در مورد قیمت دالر گفته‌اند که او نگران پایین آمدن ارزش ذخیره‌های دالری خود می‌باشد. به گفته طالبان، صالح به تازگی از پول‌های سرقت شده در دوران جمهوریت، خانه ویلایی در ملبورن استرالیا خریداری کرده است. صالح قبلاً گفته بود که اعلام نرخ دالر توسط طالبان جعلی است و دالری در بازارهای افغانستان وجود ندارد.

پیک‌آفتاب: در روزهای گذشته نرخ دالر در بازار ارز افغانستان به شدت کاهش یافته است. در حالی که تا همین اواخر قیمت دالر در بازارهای ارز افغانستان به بیش‌تر از 100 افغانی بود، روز گذشته تا 85 افغانی سقوط کرد. امرالله صالح، معاون رئیس جمهور فراری افغانستان در توییتی اعلام نرخ دالر از سوی بانک مرکزی طالبان را «جعلی» خواند و گفت که دالری در بازارهای کابل وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور فراری افغانستان نوشته است: “اعلان نرخ دالر جعلی است. در بازار دالر پیدا نمی‌شود. این نرخ جعلی به خاطری است که طالبان بخصوص شبکه جرمی و تروریستی حقانی به ده‌ها میلیون دالر کمک‌های ملل متحد چشم دوخته‌اند که آن را به نرخ ارزان خریداری نمایند و به نرخ بلند بالای تجار بفروشند. هیچ کس جرات داوطلبی درخرید دالر را ندارد.”

در واکنش به این توییت صالح، محمد جلال از مقامات طالبان گفته که او نگران ذخیره‌های دالری خود است که در زمان جمهوریت از کمک‌های جهانی سرقت کرده است. جلال گفته که صالح به تازگی از این پول‌های سرقت شده، یک خانه ویلایی در ملبورن استرالیا خریداری کرده است.

محمد جلال در حساب توییتر خود نوشته است: “مردی(صالح) می‌گوید که امارت اسلامی میلیون‌ها دالر از او بازیابی کرده است. او نگران ذخیره دالرهای دزدیده شده خود است. او اخیرا با پول کمک‌های به سرقت رفته ویلایی به ارزش میلیون‌ها دالر در ملبورن خریده است. امرالله صالح یک بازنده احساساتی است.”

قیمت دالر در بازارهای ارز افغانستان پس از آن پایین آمد که هم‌زمان با تصویب قطع‌نامه‌ای پیشنهادی ایالات متحده برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، وزارت مالیه امریکا سه مجوز تازه را صادر کرده است تا ارسال کمک‌های بشردوستانه، کالاها و دیگر حمایت‌ها از مردم افغانستان را تسهیل کند. این مجوزها به سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های بین‌المللی و دولت امریکا اجازه می‌دهد که به افراد نیازمند در افغانستان کمک کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x