صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: ساعت 12 ثبت‌نام آنلاین پاسپورت باز شد؛ متقاضیان: سایت بسته است

در حالی‌که وزارت داخله طالبان با نشر بیانیه رسمی گفته که ثبت‌نام آنلاین پاسپورت راس ساعت 12 امروز شنبه 20 حمل، فعال شده است، متقاضایان اما می‌گویند که با گذشت حدود یک ساعت، هنوز این سایت بسته است. شهروندان طالبان را به دروغگویی متهم می‌کنند.

در حالی‌که وزارت داخله طالبان با نشر بیانیه رسمی گفته که ثبت‌نام آنلاین پاسپورت راس ساعت 12 امروز شنبه 20 حمل، فعال شده است، متقاضایان اما می‌گویند که با گذشت حدود یک ساعت، هنوز این سایت بسته است. شهروندان طالبان را به دروغگویی متهم می‌کنند.

پیک‌آفتاب: ماه‌هاست که ادارات پاسپورت طالبان به شکل رسمی بسته است؛ گاهی مشکلات تخنیکی و گاهی هم نبود ظرفیت باعث شده که کارهای شهروندان برای دریافت پاسپورت با تاخیر مواجه شود. اما بسیاری از شهروندان این موضوعات را بهانه عنوان می‌کنند و می‌گویند که از مسیرهای غیررسمی توزیع پاسپورت ادامه دارد. یک شهروند پایتخت گفت که از یک راهنمایی معاملات چند جلد پاسپورت را گرفتم. فقط در یک هفته این کار انجام شد و هر جلد 650 دالر امریکایی. او گفت که صاحب راهنما آشنایش است و برایش ارزان حساب کرده است. برای برخی مشتریان تا 2000 دالر حساب می‌شود. به گفته این شهروند، راهنمایی مذکور به صورت هفتگی، 22 جلد پاسپورت سهمیه دارد و بایومتریک هم در بیرون از ریاست پاسپورت کابل صورت می‌گیرد.

با این همه، طی روزهای اخیر، دست‌کم دو بار اداره پاسپورت از آغاز روند عادی توزیع پاسپورت در کابل و ولایات خبر داده است. بار اول شانزدهم حمل بود که ریاست پاسپورت با برگزاری یک نشست خبری اعلام کرد که این روند شروع شده است، اما متقاضیان پشت دروازه بسته باقی مانده و برای تمامی مراجعه‌کنندگان این یک جمله نشان داده شد: “هم‌وطنان گرامی! ثبت‌نام جدید پاسپورت الی امر ثانی متوقف می‌باشد.”

 

امروز شنبه 20 حمل، نیز وزارت داخله طالبان با نشر اعلامیه رسمی گفته که ثبت‌نام جدید پاسپورت از امروز شروع شده است. در بخشی از اعلامیه وزارت داخله طالبان آمده است: “اداره مرکزی پاسپورت پس از بلند بردن ظرفیت‌های تخنیکی و بشری، امروز شنبه ساعت ۱۲ بجه مورخ ۲۰ حمل، سایت را دوباره به روی متقاضیان باز می‌نماید.”هم‌وطنان گرامی! ثبت‌نام جدید پاسپورت الی امر ثانی متوقف می‌باشد.” متقاضیان پاسپورت اما، بار دیگر با سایت بسته مواجه شده‌اند و اکنون این جمله روی سایت پاسپورت طالبان دیده می‌شود: “هم‌وطنان گرامی! ثبت‌نام جدید پاسپورت فردا آغاز می‌گردد.”

با این همه، وزارت داخله طالبان اعلام کرده که توقف پذیرش درخواست‌های هم‌وطنان، به دلیل تراکم بیش از حد درخواست‌ها بوده و به اساس بیانیه وزارت داخله طالبان، “بیش‌تر از دو صد هزار اسناد متقاضیان پاسپورت از ماه‌های گذشته در اداره پاسپورت انبار شده بود”. که این اداره به منظور رسیدگی و اجرای این اسناد و هم‌چنین ظرفیت‌سازی بخش آنلاین، روند ثبت نام آنلاین را متوقف کرده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x