صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: دشمن با انفجار نمی‌تواند وحدت مردم را نابود کند!

این اظهارات درحالی از سوی این مقام طالبان ابراز می‌گردد که در بیست سال گذشته حملات انتحاری به خصوص علیه غیرنظامیان یکی از تاکتیک‌های جنگی طالبان به حساب می‌آمد.

معاون والی طالبان در هرات در گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به حملات تروریستی اخیر داعش بر نمازگزاران شیعه گفت که دشمن با چنین اقداماتی نمی‌تواند وحدت مردم را نابود کند.

پیک‌آفتاب: شیراحمد عمار مهاجر، معاون والی طالبان در هرات گفته که ملت مسلمان افغانستان بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند وحدت می‌باشد و در این مسیر از همه بیشتر باید علما و بزرگان دینی پا پیش بگذارند. عمار مهاجر افزوده که در 20 سال گذشته بت‌های تبعیض و نفاق در بین مردم افغانستان عمیقاً ریشه دوانده و این وظیفه ما است که با باز کردن آغوش به روی همدیگر ریشه این تبعیض را بخشکانیم و با پیروی از سنت پیامبر، بت‌ها را بشکنیم.

وی با اشاره به حملات خونین داعش به نمازگزاران شیعه در هفته‌های اخیر ادامه داد: “خوارجی که حکم عدم را دارند و هر روز در حال از بین رفتن و رو به صفر شدن هستند نباید میراث تبعیض و جنگ را در افغانستان بکارند و به یادگار بگذارند.”

این اظهارات درحالی از سوی این مقام طالبان ابراز می‌گردد که در بیست سال گذشته حملات انتحاری به خصوص علیه غیرنظامیان یکی از تاکتیک‌های جنگی طالبان به حساب می‌آمد. این گروه بارها حملات انتحاری را در مساجد، دانشگاه‌ها، مکاتب، مراکز آموزشی، کلپ‌های ورزشی و شفاخانه‌های ملکی انجام دادند. طالبان هم اکنون نیز یک گروه ویژه از انتحاریون آموزش دیده را تحت عنوان گروه «استشهادی» در اختیار دارد و رسانه‌های مربوط به طالبان ویدیوهای را از این رزمایش این گروه در تخار همرسانی کردند.

چند روز پیش خلیل حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان به شکل ویژه از انتحاری‌های طالبان در بیست سال گذشته قدردانی کرد و به خانواده‌های آنها زمین، پول نقد و هدایایی را اختصاص داد.

از سویی هم، عبدالرب رسول سیاف از چهره‌های سیاسی اهل سنت در پیوند به حمله تروریستی قندهار و موقف طالبان در برابر آن حمله، با انتقاد از سیاست طالبان گفته بود که آیا این گروه فتوای خودش در مورد عملیات انتحاری را تغییر داده است؟

سیاف خطاب به طالبان: آیا فتوای خود در مورد حملات انتحاری را تغییر داده‌اید؟

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x