صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: در مذاکرات (TTP) و ارتش پاکستان دخالت نمی‌کنیم

سخنگوی طالبان در مصاحبه با رسانه‌های پاکستانی گفته است که آنان پس از این در مذاکرات تحریک طالبان پاکستانی (TTP) و ارتش آن کشور دخالت نمی‌کنند.

سخنگوی طالبان در مصاحبه با رسانه‌های پاکستانی گفته است که آنان پس از این در مذاکرات تحریک طالبان پاکستانی (TTP) و ارتش آن کشور دخالت نمی‌کنند.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در مصاحبه با خبرگزاری «وحدت نیوز» که مرکز آن در پیشاور پاکستان است، می‌گوید که طالبان طرف‌دار مداخله در مذاکرات بین پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی (TTP) نیست. وی ابراز امیدواری می‌کند که به زودی صلح میان تحریک طالبان پاکستانی و حکومت این کشور برقرار گردد.

در همین حال، سخنگوی طالبان در این مورد به روزنامه «ایندپندنت» هند نیز گفته است: “ما طرف‌دار صلح و امنیت هستیم، صلح و تفاهم نیاز است، در امور داخلی آن‌ها ممکن است درخواست‌هایی وجود داشته باشد، ما می‌خواهیم که در مقابل یک‌دیگر نرمش نشان دهند.”

وی در مورد گزارش اخیر دیده‌بان حقوق‌بشر مبنی بر حضور لشکر طیبه و جیش محمد در خاک افغانستان می‌گوید که آنان بارها حضور خارجی‌ها در افغانستان را رد کرده‌اند: “اطمینان می‌دهیم که از خاک افغانستان بر علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.”

ذبیح‌الله مجاهد گفته است: “ما نمی‌خواهیم افغانستان محور جنگ باشد، باید در افغانستان صلح، آرامش و راحتی حاکم باشد و باز هم تاکید می‌کنیم که جنگجویان خارجی در خاک افغانستان حضور ندارند.”

سخنگوی طالبان در ادامه هم‌چنان تصریح کرده است که برای به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان کار جریان دارد.

وی در مورد پنهان ماندن رهبر مذهبی طالبان از انظار عمومی گفته است که ملا هبت‌الله در زمان مناسب دیده خواهد شد. مجاهد تصریح می‌کند که رهبر مذهبی طالبان اکنون نیز با اعضای طالبان ملاقات دارد، اما از انظار رسانه‌ها پنهان است.

این در حالی است که طالبان چندین بار تا کنون میزبان نشست صلح میان دولت و تحریک طالبان پاکستانی(TTP) در کابل و سایر نقاط کشور بوده‌اند.

آخرین دور گفتگوهای صلح میان تحریک طالبان پاکستانی (TTP) و حکومت این کشور به تاریخ 11 جوزا با وساطت سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان به تاریخ 11 جوزا در کابل صورت گرفت که در نتیجه آن میان دو طرف آتش‌بس اعلام گردید.

ادامه گفتگوهای صلح پاکستان؛ هیئت 50 نفری سران قبایل وارد کابل می‌شوند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x