صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان خواستار کمک‌ مالی روسیه به افغانستان شدند

مجاهد: طالبان در حال مذاکره با روسیه درباره به رسمیت‌شناختن دولت طالبان و از سرگیری کار سفارتخانه‌ها در دو کشور است و حل این مسایل راه را برای همکاری بیشتر هموار می‌کند.

مقام‌های «امارت اسلامی» می‌گویند که روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است و آنان از کمک‌های این کشور به افغانستان استقبال خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در گفتگو با خبرگزاری تاس روسیه، بر ایجاد روابط دیپلماتیک با این کشوربه منظور به رسمیت‌شناختن تاکید کرده‌است. مجاهد گفته‌: «ما در ابتدا به دنبال ایجاد روابط دیپلوماتیک با همه کشورها هستیم که بدون آن همکاری بیشتر غیرممکن است.» به گفته او، طالبان در حال مذاکره با روسیه درباره به رسمیت‌شناختن دولت طالبان و از سرگیری کار سفارتخانه‌ها در دو کشور است و حل این مسایل راه را برای همکاری بیشتر هموار می‌کند.

سخنگوی طالبان همچنین گفته‌است: «ما خواهان همکاری با همه کشورها هستیم و سرمایه‌گذاری خارجی نقش مهمی در این‌جا ایفا می‌کند. روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است. افغانستان در طول جنگ ویران شده و روسیه و سایر کشورها می‌توانند به بازسازی آن کمک کنند.» آقای مجاهد افزوده که افغانستان از چنین کمک‌هایی استقبال می‌کند و به حمایت‌های مالی روسیه و دیگر کشورها امیدوار است.

پس از ورود طالبان به کابل، روسیه به روابط عادی‌اش با افغانستان ادامه داد و در حال حاضر با طالبان رابطه دارد. این کشور اما گفته که اوضاع افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد و در مورد به رسمیت شناختن دولت طالبان هم تصمیمی نگرفته‌است.

با این همه، اخیرا روسیه اعلام کرده است، درصورتی که تنش‌ها بین طالبان و تاجیکستان جدی شود، مسکو با تمام قوا از تاجیکستان حمایت خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x