صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شمار جانباختگان کرونا در جهان از مرز ۵ میلیون نفر گذشت

رویترز در تازه‌ترین شمارش خود گزارش داد که از آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون بیش از ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان سپرده‌اند. آمریکا با ۷۰۰ هزار فوتی بیشترین شمار جانباختگان را ثبت کرده است. پیک‌آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز مجموع شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در جهان از زمان […]

رویترز در تازه‌ترین شمارش خود گزارش داد که از آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون بیش از ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان سپرده‌اند. آمریکا با ۷۰۰ هزار فوتی بیشترین شمار جانباختگان را ثبت کرده است.

پیک‌آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز مجموع شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در جهان از زمان شروع پاندمی تا کنون از مرز ۵ میلیون نفر عبور کرده است. رویترز در تازه‌ترین شمارش خود که امروز شنبه ۲ اکتبر منتشر شد، آمار رسمی کشورهای جهان را مبنا قرار داده و جمع‌بندی کرده است.

در گزارش رویترز آمده است که ۲ و نیم میلیون نفر از این شمار در یک سال اول همه‌گیری کرونا جان سپرده‌اند و ۲ و نیم میلیون فوتی دیگر در ۲۴۰ روز گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

بنا بر گزارش رویترز بیش از همه افرادی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که مقابل کرونا واکسینه نشده بودند.

برخی از کشورها تزریق دوز سوم واکسن کرونا را نیز آغاز کرده‌اند. این در حالی است که بیش از نیمی از جهان حتی یک دوز واکسن کرونا را نیز دریافت نکرده‌اند.

در این میان، آمریکا از لحاظ میزان مرگ و میر کرونا گوی سبقت از دیگر کشورهای جهان را ربوده است.

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که روز جمعه اول اکتبر مجموع شمار جانباختگان کرونا در ایالات متحده از مرز ۷۰۰ هزار نفر گذشته است.

طبق اعلام این دانشگاه در حال حاضر روزانه به طور متوسط حدود یک هزار فوتی کرونا در آمریکا به ثبت می‌رسد.

کارشناسان یکی از علت‌های اصلی این روند را کندی کمپاین واکسیناسیون در آمریکا می‌دانند. در حال حاضر تنها ۵۵،۷ درصد از شهروندان در ایالات متحده علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x