صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شرکت فلم «سینتیو» سریال «کابل» را می‌سازد

سریال «کابل» یک فلم هیجان‌انگیز شش قسمتی است که داستان آن بر مبنای قدرت گرفتن طالبان در ۱۵ اگست و دو هفته بعد از بسته شدن مرزهای افغانستان اتفاق می‌افتد. این سریال توسط توماس ساینز، فابین سروان شرایبر، ماتیاس وبر و تیبو گاست در شرکت «۲۴۲۵ فلمز» ساخته می‌شود.

شرکت تولید فلم «سینتیو»(Cinetévé)، مستقر در پاریس، چندین سریال برتر بین‌المللی در ژانرهای مختلف از جمله سریال «کابل» را که بر پایه‌ی اتفاقات حوادث اخیر “سقوط افغانستان” است را به تصویر می‌کشد.

پیک‌آفتاب: سریال «کابل» یک فلم هیجان‌انگیز شش قسمتی است که داستان آن بر مبنای قدرت گرفتن طالبان در ۱۵ اگست و دو هفته بعد از بسته شدن مرزهای افغانستان اتفاق می‌افتد. این سریال توسط توماس ساینز، فابین سروان شرایبر، ماتیاس وبر و تیبو گاست در شرکت «۲۴۲۵ فلمز» ساخته می‌شود. نویسنده‌ی این مجموعه، اولیویه دمانگل است که نویسنده‌ی فلم‌نامه‌های مطرحی از جمله فلمی از سدریک خیمنز به نام «نوامبر» است که به زودی اکران می‌شود و فلمی از متی دیوپ به نام «اتلانتیک» و «جنگ‌جویان» توماس فینکیل‌کرات.

ساینز که در اواخر سال ۲۰۱۷ به عنوان نیروی محرکه این شرکت برای ورود به سریال‌های بین‌المللی به سینتیو پیوست، اظهار داشت که «کابل» حول محور بحران پناه‌جویان است که به دلیل تسلط طالبان بر افغانستان به وجود آمد و توضیح می‌دهد که چگونه مردم افغانستان و خارجی‌های مقیم افغانستان برای فرار از افغانستان قبل از خروج کامل نیروهای امریکایی از کشور با هم درگیر رقابت شدند. این مجموعه همچنین نشان خواهد داد که چگونه تلاش‌های مردمی سفارت‌خانه‌ها، گروه‌های اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی در سراسر اروپا برای کمک به تخلیه هزاران نفر به میدان آمدند. ساینز گفت که سروان شرایبر، بنیانگذار و مدیر عامل سینتیو، که در امور سیاسی دست بالایی دارد، نیز از کسانی بود که در طول تابستان در این تلاش‌ها شرکت داشت.

یکی از داستان‌های فرعی «کابل» همچنین روشن می‌کند که سازمان سیا چگونه یک هسته داعش را که گمان می‌رود نقشه حمله در میدان هوایی را طراحی می‌کرد، ردیابی کردند. تهیه کننده فرانسوی با اشاره به «چرنوبیل»، «آرگو» و «بابل» به عنوان مرجع، گفت که «کابل» چندین شخصیت را دنبال خواهد کرد که مسیرهایشان در میان حوادث غم‌انگیز به هم می‌پیوندد. سینتیو به دنبال جذب یک فلم‌ساز برجسته برای کارگردانی این سریال است که قرار است به زبان‌های دری، فرانسوی و انگلیسی فلم‌برداری ‌شود.

دمانگل گفت که او مجذوب این پروژه شده زیرا «تخلیه کابل سرشار از لحظاتی بسیار هیجان‌انگیز بود. این یکی از شگفت‌انگیزترین رویدادهای دهه گذشته است.»

این فیلمنامه‌نویس که به تازگی فیلم‌نامه «پدر و سرباز» را با همکاری عمر سای به پایان رسانده، گفت: «کابل تخلیه سفارت‌ها، ورود طالبان، حمله داعش و در این میان سیل افغان‌ها در تلاش برای فرار» به نمایش درخواهد آورد. دمانگل گفت که ایده این بود که بازه‌ی زمانی دو هفته تخلیه و تمرکز بر روی آنچه در میدان‌هوایی رخ داده است، باشد. او که این سریال را بر اساس مقالات و مصاحبه‌ها و هم‌چنین تحقیق در مورد تاریخ معاصر افغانستان می‌نویسد، گفت: «این سریال، افغانستانی‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی از جمله فرانسوی و امریکایی را گرد هم می‌آورد.»

«کابل» دومین نمایشی است که سینتیو با مشارکت «۲۴۲۵ فلمز» راه‌اندازی می‌کند.

قبلاً نیز «یونیورسل پیکچرز» اعلان کرده بود که می‌خواهد با یک طرح پیش‌نویس بدون عنوان از «جورج نولفی» یک درام مبتنی بر حقایق عناوین خبری در مورد تخلیه ۱۵ اگست افغانستان فلم بسازد. «چانینگ تاتوم» و «تام هاردی» ستاره‌های این فلم خواهد بود.

هالییود می‌خواهد از داستان عملیات تخلیه کابل فلم بسازد

این داستان بر اساس داستان‌های واقعی گزارش شده است که اخیراً در ۱۵ اگست در کابل اتفاق افتاده بود، به زودی از آن فلم سینمایی ساخته می‌شود. این داستان بر اساس داستان سه عضو سابق تیم نیروهای ویژه امریکا متمرکز شده است که در کنار هم‌تایان افغان خود به جنگ می روند تا خانواده‌ها و متحدانی را که در میان سقوط سریع افغانستان در ماه اگست سال جاری پشت سر گذاشته بود، نجات دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x