صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سیاف خطاب به طالبان: آیا فتوای خود در مورد حملات انتحاری را تغییر داده‌اید؟

عبدالرب رسول سیاف، ضمن محکوم کردن حمله انتحاری در مسجد فاطمیه در قندهار، می‌گوید که حوادث انتحاری امروز توسط داعش و حوادث مشابه در گذشته توسط طالبان را همواره محکوم کرده و آن را خلاف آموزه‌های اسلام دانسته است. پیک‌آفتاب: آقای سیاف خطاب به طالبان گفته است: “آیا فتوای خود در مورد حملات انتحاری را […]

عبدالرب رسول سیاف، ضمن محکوم کردن حمله انتحاری در مسجد فاطمیه در قندهار، می‌گوید که حوادث انتحاری امروز توسط داعش و حوادث مشابه در گذشته توسط طالبان را همواره محکوم کرده و آن را خلاف آموزه‌های اسلام دانسته است.

پیک‌آفتاب: آقای سیاف خطاب به طالبان گفته است: “آیا فتوای خود در مورد حملات انتحاری را تغییر داده‌اید یا هنوز در کمپ‌ها عامل انتحاری تربیت می‌کنید؟”

آقای سیاف به صورت ضمنی می‌گوید طالبان در گذشته با انجام حملات انتحاری مصروف خلق فاجعه، جنایت‌های ناروا و زشت بودند، آن را جایز می‌شمردند و از این عمل خود دفاع می‌کردند و مردم را به صورت دوامدار به خاک و خون می‌کشیدند.

این رهبر نامدار جهادی در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود پرسیده است آیا گروه‌های که در گذشته حملات انتحاری را جایز می‌دانستند؟ اکنون باز هم به فتوا و نظر قبلی خود در مورد حملات انتحاری پافشاری می‌کنند یا نظرشان تغییر کرده است؟

آقای سیاف که در سال های اخیر حملات انتحاری توسط طالبان را حرام می‌دانست اکنون نیز به صورت تلویحی از طالبان پرسیده است: “آیا کمپ‌های تربیت افراد انتحاری بسته شده یا هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهند؟”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x