صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سوئیس میزبان نشست بین‌المللی مجازی به هدف جلب کمک به افغانستان

سازمان ملل خواهان اختصاص 4.4 میلیارد دالر به افغانستان است و در همین حال، سوئیس از نشست بین‌المللی میزبانی می‌کند که هدف آن جلب کمک به مردم افغانستان است.

سازمان ملل خواهان اختصاص 4.4 میلیارد دالر به افغانستان است و در همین حال، سوئیس از نشست بین‌المللی میزبانی می‌کند که هدف آن جلب کمک به مردم افغانستان است.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی گفته است که این بزرگ‌ترین تقاضای سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت بشری در یک کشور جنگ‌زده مثل افغانستان است.

ینس لیارکی، سخنگوی سازمان ملل گفته که تاکنون تنها 13 درصد این پول از سوی کشور‌ها وعده شده است و نیاز است که کمک‌ها افزایش یابد تا بحران افغانستان مهار شود.

او افزوده که هیچ بخش کمک‌ها در اختیار طالبان قرار داده نمی‌شود و کمک‌ها به گونه مستقیم از سوی موسسات امدادرسان در پروژه‌ها مصرف خواهد شد.

از سوی دیگر، رویترز گزارش می‌دهد که در نشست امروز در جنوا به هدف جلب کمک‌ها به افغانستان در حالی بحث می‌شود که ممانعت طالبان از آموزش دختران بالاتر از صنف ششم، سبب افزایش نگرانی کشور‌ها در مورد وضعیت افغانستان شده است.

پیش از این در گزارش‌ها تصریح شده بود که شاید سخت‌گیری‌های اخیر طالبان، سبب رو گرداندن جامعه جهانی از افغانستان شود، کشوری که شهروندان‌اش به کمک‌های جهانی سخت نیازمند هستند.

بر اساس معلومات سازمان ملل، نزدیک به 23 میلیون شهروند افغانستان با فقر شدید روبه‌رو اند و 10 میلیون کودک هم برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

در همین حال؛ بریتانیا، روز چهارشنبه وعده کمک 286 میلیون پوند معادل 374 میلیون دالر به افغانستان داد تا از آن برای تهیه مواد غذایی و دیگر کمک‌ها استفاده شود.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا هنگام اعلام این کمک گفت که یک‌جا با شرکای‌شان برای کمک به افغانستان، هر آن‌چه در توان دارند، انجام خواهند داد.

یان اگلند، دبیر کل شورای مهاجران ناوری از تمویل کنندگان خواهان کمک شد و افزود که نشست بین‌المللی مجازی در جنوا، فرصتی است برای نشان دادن این‌که به گفته او “در لحظات تاریک در کنار افغانستان باشند و این کشور را فراموش نکنند.”

این در حالی است که پیش‌تر یان اگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود که افغانستان در شرایط فعلی، وضعیت ناگوار و بحران فزاینده را سپری می‌کند و جهان نباید این کشور فقیر را فراموش کند.

شورای پناهندگان ناروی: جهان نباید افغانستان و دیگر کشورهای فقیر را فراموش کند

یان اگلند: ناتو جمعیت چهل میلیونی را تنها گذاشت

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x