صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفر هیئت عالی‌رتبه پاکستانی به افغانستان

یک هیئت عالی‌رتبه پاکستانی متشکل از مقامات ملکی و نظامی پاکستان عصر روز گذشته 27 سرطان، وارد کابل گردیده است.

یک هیئت عالی‌رتبه پاکستانی متشکل از مقامات ملکی و نظامی پاکستان عصر روز گذشته 27 سرطان، وارد کابل گردیده است.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان بامداد امروز، در صفحه تویترش نوشته است: “هیاتی از پاکستان به سرپرستی معین وزارت تجارت آن کشور وارد کابل شده است.”

مجاهد با بیان این‌که مولوی قدرت‌الله جمال، معین وزارت تجارت و صنایع طالبان از هیئت پاکستانی استقبال کرده است نوشت: “هیات پاکستانی در این سفر تجارت، ترانزیت، زغال سنگ و تقویت روابط اقتصادی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.”

در همین حال، بعضی منابع می‌گویند که در ترکیب این هیئت پاکستانی، مقامات ملکی و نظامی و عضو سازمان استخباراتی (ISI) نیز شامل می‌باشد.

منابع تصریح می‌کنند که هیئت متذکره در این سفر سه روزه در مورد صادرات زغال‌سنگ از افغانستان به پاکستان، توافق‌نامه APTA، خدمات بندری و سایر مسائل با طرف افغانستان گفتگو می‌کنند.

در همین حال؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان نیز گفته است که هیئت عالی رتبه مقامات ملکی و نظامی به ریاست وزیر تجارت پاکستان به کابل آمده و در حال بررسی قیمت و صادرات زغال‌سنگ، توافق‌نامه APTA و برخی موضوعات دیگر هستند.

سفر این هیئت پاکستانی در حالی به کابل انجام می‌شود که طالبان قیمت زغال‌سنگ افغانستان را از 200 به 280 دالر فی تُن افزایش داده‌اند.

قیمت هر تُن زغال‌سنگ صادراتی به ۲۸۰ دالر افزایش یافت

صادرات زغال‌سنگ افغانستان به پاکستان زمانی به سرخط رسانه‌ها تبدیل شد که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در نشست روز هفتم سرطان، کابینه این کشور دستور داد تا واردات زغال‌سنگ از افغانستان را تشدید کرده و قیمت آن‌را با کلدار پرداخت نمایند.

پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را به نصف قیمت خریداری و ذخیره می‌کند

پس از آن یکی از مقامات پاکستان روز 22 سرطان، به روزنامه دان چاپ این کشور خبر داد که میزان واردات زغال‌سنگ از افغانستان روزانه به سه هزار تُن رسیده است.

روزانه سه هزار تُن زغال‌سنگ از افغانستان به پاکستان صادر می‌گردد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x