صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: 50 میلیون تن در جهان با برده‌داری معاصر دست‌وپنجه نرم می‌کنند

سازمان ملل روز گذشته ۱۲ سپتمبر، گزارش داد که ۵۰ میلیون تن در سراسر جهان با برده‌داری معاصر مواجه‌اند. این نهاد گفت که آن‌ها در دام کار اجباری گیرمانده و یا هم در قید ازدواج‌های اجباری قرار دارند و هر روز از این مسئله رنج می‌برند.

سازمان ملل روز گذشته ۱۲ سپتمبر، گزارش داد که ۵۰ میلیون تن در سراسر جهان با برده‌داری معاصر مواجه‌اند. این نهاد گفت که آن‌ها در دام کار اجباری گیرمانده و یا هم در قید ازدواج‌های اجباری قرار دارند و هر روز از این مسئله رنج می‌برند.

پیک‌آفتاب: سازمان ملل هشدار داده است که این رقم در سال‌های اخیر افزایش یافته است. این نهاد هدف تعیین کرده تا تمامی انواع برده‌داری معاصر را تا سال ۲۰۳۰ محو کند، اما بر عکس و براساس یک گزارش تازه، شمار افرادی که مجبور به کار اجباری و ازدواج‌های اجباری شده‌اند، میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ میلیون افزایش آمده است.

در پیوند به این مسئله، سازمان بین‌المللی مهاجرت با نشر توییتی گفته است: “برده‌داری مدرن در پنج سال گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. براساس گزارش‌های سازمان بین‌المللی کار، واک‌فری و سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از 50 میلیون تن در سراسر جهان با برده‌داری مدرن زندگی می‌کنند”.

تحقیق جدید که توسط اداره‌های ذیربط سازمان ملل برای کار و مهاجرت در هم‌کاری با بنیاد واک‌فری (Walk Free Foundation) انجام شده، یافته است که در اخیر سال گذشته، ۲۸ میلیون تن مصروف کار اجباری و ۲۲ میلیون تن دیگر به ازدواج اجباری تن داده بودند.

در این گزارش آمده است که از هر ۱۵۰ تن در جهان یکی آن در دام برده‌داری معاصر قرار دارد.

گای رایدر، رئیس سازمان بین‌المللی کار با نشر توییتی گفته است که این تکان‌دهنده است که وضعیت برده‌داری معاصر بهبود نمی‌یابد. او گفت: “هیچ چیزی نمی‌تواند نقض متداوم بنیادی حقوق بشر را توجیه کند.”

در این گزارش ‌آمده است که همه‌گیری ویروس کرونا برای بسیاری از کارگران وضعیت را دشوارتر و آنان را بیش‌تر قرض‌دار کرده و این امر خطر برده‌داری را بیش‌تر کرده است.

براساس این گزارش، همه‌گیری ویروس کرونا با تغییرات اقلیمی و تنش‌های مسلحانه در اخلال بی‌پیشینه اشتغال و آموزش نقش داشته و سبب افزایش شدید فقر و مهاجرت‌های اجباری و غیرمصئون شده است.

در این گزارش تصریح شده که این مشکل درازمدت است؛ بیش‌تر مردم برای سال‌ها در دام کار اجباری باقی خواهند ماند و ازدواج‌های اجباری اکثراً مانند مجازات حبس ابد است که در آن زنان و کودکان بیش‌تر از دیگران آسیب‌پذیر می‌باشند.

براساس این تحقیق جدید، از هر پنج کودک، یکی آن مصروف کار اجباری بوده و از بیش از نصف آنان بهره‌برداری جنسی تجارتی صورت می‌گیرد.

در مقایسه با جوانان کارگر غیر مهاجر، کارگران مهاجر سه برابر بیش‌تر به دام کار اجباری می‌افتند.

برده‌داری معاصر در تمامی کشورهای جهان وجود دارد و بیش از نصف موارد کار اجباری و یک ربع از ازدواج‌های اجباری در کشورهایی وجود دارد که عاید بیش‌تر از متوسط و بلند دارند.

در گزارش سازمان ملل آمده است که شمار افراد، اکثراً زنان و دختران، که در قید ازدواج اجباری بوده‌اند، از سال ۲۰‍۱۶ به این‌سو به ۶۰۶ میلیون تن افزایش یافته است و رقم کارگران اجباری در عین مدت ۲.۷ میلیون افزایش یافته است.

براساس معلومات این گزارش، در بخش کار اجباری، ۱۴ درصد آن از سوی مقامات دولتی وضع شده است و در آن از کشورهایی مانند چین، کوریای‌شمالی و ایالات متحده نام گرفته شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر گزارش سالانه سازمان ملل درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه (CAAC) منتشر شد، جزئیات تاثیر مخربی را که اشکال مختلف درگیری بر کودکان در سراسر جهان در سال 2021 داشت، نشان می‌دهد.

نگرانی سازمان ملل از وضعیت کودکان در جریان درگیری‌های مسلحانه

سازمان ملل: شمار کودکان محروم از مکتب در سطح جهان به 222 میلیون تن رسید

امریکا، افغانستان و روسیه را در فهرست کشورهای دارای کار اجباری و قاچاق انسان قرار داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x