صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: بیش از 10 هزار شهروند آسیای مرکزی در کنار سایر تروریست‌ها در افغانستان می‌جنگند

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) روز گذشته 24 نوامبر، در بیانیه‌ای گفته است که بیش از 10 هزار شهروند کشورهای آسیای مرکزی در کنار سایر سازمان‌های تروریستی دیگر در افغانستان می‌جنگند.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) روز گذشته 24 نوامبر، در بیانیه‌ای گفته است که بیش از 10 هزار شهروند کشورهای آسیای مرکزی در کنار سایر سازمان‌های تروریستی دیگر در افغانستان می‌جنگند.

پیک‌آفتاب: دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) روز گذشته در بیانیه‌ای گفته است که بیش از 10 هزار شهروند آسیای مرکزی در کنار سایر سازمان‌های تروریستی در افغانستان می‌جنگند. سازمان ملل این بیانیه را در تاشکند، پایتخت ازبیکستان مطرح کرده است. در متن این بیانیه آمده که این تروریستان قصد دارند به سایر کشورهای منطقه وارد شوند و امنیت این کشورها را مختل سازند.

سازمان ملل، روز گذشته برنامه همکاری جدید در آسیای مرکزی برای سال‌های 2022 تا 2025 را با وزیران خارجه ازبیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمستان و تاجیکستان امضا کرد. روسیه نیز یکی از شرکت کنندگان این برنامه است و از رشد افراط گرایی در کشورهای آسیایی به ویژه افغانستان نگران است.

این بیانیه تصریح می‌کند که براساس آمار و اطلاعات به دست آمده از 8 تا 10 هزار نفر از کشورهای آسیای مرکزی برای جنگ در کنار طالبان یا برای پیوستن به سایر گروه‌های تروریستی وارد افغانستان شده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که وضعیت در افغانستان به سرعت در حال تغییر است و برخی مناطق در این کشور مستقیماً تحت فعالیت‌های تروریستی قرار داشته یا تروریست‌ها در این ساحات عملاً فعالیت می‌کنند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که بیش از 60 درصد از جمعیت افغانستان زیر 29 سال قرار دارند و این خود “نیازمند سیاست‌ها، میکانیزم‌ها، پالیسی‌ها و سیستم‌های منظم و یکپارچه‌اند تا این جوانان در برابر تهدیدهای افراطی تاب آورده و عملاً جذب افراطیت نشوند”.

این در حالی است که پیش از این نیز ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که تولید و توزیع مواد مخدر از افغانستان و تروریزم برخاسته از آن کشور مایه نگرانی کشورهای همسایه از جمله رسیه شده است.

نگرانی وزارت خارجه روسیه از ادامه فعالیت‌های تروریستی و تولید مواد مخدر در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x