صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زنان معترض: ما حکومت انسانی می‌خواهیم

شماری از زنان امروز در کابل دست به اعتراض زدند و خواستار حکومت همه‌شمول و مبتنی بر قوانین مردم‌سالار و حکومت انسانی شده‌اند.

شماری از زنان امروز در کابل دست به اعتراض زدند و خواستار حکومت همه‌شمول و مبتنی بر قوانین مردم‌سالار و حکومت انسانی شده‌اند.

پیک‌آفتاب: حرکت خود جوش زنان افغانستان بار دیگر به دلیل تهدید و سرکوب زنان معترض از سوی طالبان، در فضای سربسته در مقابل مشکلات اجتماعی و سیاسی به‌خصوص به دلیل وضع محدودیت سه ماه اخیر طالبان در خصوص زنان دست به اعتراض زدند.

این زنان خواستار حکومت همه‌شمول و مبتنی بر قوانین مردم‌سالار، احترام گذاشتن به حقوق بشر، عدالت اجتماعی و حرمت انسانی شده‌اند.

این در حالی است که هفته گذشته، ده‌ها زن در کابل با شعار “نظامیان پیشین را قتل نکنید” و “نان، کار، آزادی” به جاده‌های کابل برآمده‌اند. این زنان در شعار‌های‌شان گفتند، عفو عمومی دروغ است و طالبان هر روز به قتل‌های هدفمندشان ادامه می‌دهند و از طالبان خواستند به تعهدات‌شان پایبند بمانند وهم‌چنین زنان معترض خواستار حکومت قانونی شده‌اند.

نیروهای طالبان این معترضان را در پل سرخ کابل با شیلک گلوله متفرق کرده و در نتیجه گلوله‌باری طالبان یک تن از زنان معترض به گونه سطحی زخم برداشته است.

زنان معترض در کابل: نظامیان پیشین را قتل نکنید

             
     

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x