صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زنان: محدودیت‌ها لغو نشوند، با لباس مردانه کار می‌کنیم

شماری از زنان در کابل با پوشیدن لباس‌های مردانه به وضع محدودیت‌های تازه طالبان اعتراض کردند.

شماری از زنان در کابل با پوشیدن لباس‌های مردانه به وضع محدودیت‌های تازه طالبان اعتراض کردند.

پیک‌آفتاب: این تجمع در یک فضای بسته برگزار شد. طالبان برگزاری هر نوع تجمع در فضای باز را ممنوع کرده است.

زنان معترض با پوشیدن لباس‌های مردانه گفتند: “اگر محدودیت‌های وضع شده لغو نشود، با پوشش مردانه کار خواهند کرد.” این زنان محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان را زن‌ستیزانه و غیرانسانی خواندند.

زنان معترض هم‌چنین با صدور قطع‌نامه ۷ ماده‌ای، یک‌بار دیگر خواهان باز شدن دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران شدند.

این زنان، شرایط کنونی را برای بانوان افغانستان حیاتی خوانده و تاکید کردند که به هیچ‌وجه از خواسته‌های انسانی خود کوتاه نمی‌آیند.

بانوان معترض برخورداری از حق کار را حق انسانی همه از جمله زنان دانسته و تاکید کردند که داشتن وظیفه‌ی آبرومندانه برای کسب روزی حلال باید برای مرد و زن به رسمیت شناخته شود و هر دولت وظیفه دارد که زمینه دسترسی به این حق را برای شهروندان مهیا کند.

آنان هم‌چنین چگونگی پوشش را امر شخصی افراد دانسته و افزودند که هیچ فرد و دولت حق ندارد به بهانه‌های مختلف و بدون دلیل موجه وارد حریم خصوصی افراد جامعه شده و یا کرامت انسانی افراد را زیر پا بگذارند.

اعتراضات مدنی زنان نسبت به وضع محدودیت‌ها از سوی طالبان در حال افزایش است. اعتراضاتی که تقریباً همه روزه ادامه دارد. در روزهای گذشته نیز تظاهرات‌های در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x