صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زنان: طالبان اجازه نمی‌دهند حتا برای شکم گرسنه‌ی خود صدا بلند کنیم

گروهی از زنان امروز با برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز در کابل، علیه سیاست‌های طالبان در قبال زنان و "اقلیت‌های قومی" اعتراض کردند. این زنان از جامعه جهانی خواستند که حکومت طالبان را به خاطر بی‌عدالتی، محدودسازی زنان و خشونت علیه اقلیت‌های قومی به رسمیت نشناسند.

گروهی از زنان امروز با برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز در کابل، علیه سیاست‌های طالبان در قبال زنان و “اقلیت‌های قومی” اعتراض کردند. این زنان از جامعه جهانی خواستند که حکومت طالبان را به خاطر بی‌عدالتی، محدودسازی زنان و خشونت علیه اقلیت‌های قومی به رسمیت نشناسند.

پیک‌آفتاب: در قطع‌نامه پایانی این بانوان آمده است که حدود دو ماه می‌شود دختران به گونه مؤثر به مکتب نمی‌روند. در قطع‌نامه همچنین تأکید شده که با تسلط طالبان بر افغانستان، زنان از اساسی‌ترین حقوق‌شان محروم شده و در ولایت‌های مختلف مورد خشونت طالبان قرار گرفته‌اند. آنان همچنین گفته‌اند که طالبان در برخی مناطق اقلیت‌های قومی را وادار به کوچ‌اجباری کرده‌اند.

در همین حال، برخی از معترضین می‌گویند که طالبان با خشونت و شلاق به این گردهمایی پایان داده است. از سویی هم گزارش شده که طالبان امروز نیز به لت‌وکوب یک خبرنگار پرداخته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x