صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

زلنسکی: به وعده‌های روسیه باور نمی‌شود

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ادعای مسکو در ارتباط به کاهش حملات نیروهای روسی را رد کرد و گفت که قوای آن‌ها برای جنگ در شرق کشور آمادگی می‌گیرند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ادعای مسکو در ارتباط به کاهش حملات نیروهای روسی را رد کرد و گفت که قوای آن‌ها برای جنگ در شرق کشور آمادگی می‌گیرند.

پیک‌آفتاب: زلنسکی افزود که او به وعده‌های روسیه باور ندارد که گویا فعالیت‌های نظامی‌شان را کاهش می‌دهند. او که روز گذشته 30 مارچ، در یک ویدیو خطاب به مردم‌اش سخنرانی می‌کرد، گفت که آن‌ها به هیچ کسی باور ندارند، حتی به یک جمله زیبا هم.

این در حالیست که نیروهای روسی با وجود وعده کاهش عملیات، به بمباران‌شان در نزدیکی شهر کی‌ف پایتخت و چرنیهیف در شمال اوکراین ادامه داده‌اند.

در همین حال؛ لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی نگاشته است: “جنگ پوتین با اوکراین بر اساس دروغ است. امروز من تحریم‌های جدیدی را اعلام کردم که رسانه‌های دولتی روسیه و سخنگویان کرملین را که تبلیغات پوتین را پخش می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. این شامل میخائیل میزینتسف، مسئول گلوله‌باران وحشت‌ناک ماریوپل نیز می‌شود”.

این در حالی مطرح می‌شود که سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۲۹ مارچ، اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین، شبیه اقدامات آن در جنگ سوریه است و افزایش آمار تلفات غیرنظامیان به نگرانی‌ها درباره وقوع “جنایت جنگی” دامن زده است.

عفو بین‌الملل: تهاجم روسیه به اوکراین، تکرار جنگ سوریه است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x