صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رییس جمهور روسیه: تروریست‌های افراطی از سوریه و عراق وارد افغانستان می‌شوند

ولادیمیر پوتین تأکید کرده است که روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق برای جلوگیری از این تهدیدات، نظارت خود را بر مرزهای افغانستان جدی‌تر می‌کنند.

پوتین می‌گوید که “تروریست های افراطی” از کشورهای سوریه و عراق وارد افغانستان می‌شوند.

پیک‌آفتاب: رییس جمهور روسیه این موضوع را روز گذشته، 21 میزان در یک کنفرانس ویدیویی با روسای بخش‌های امنیتی کشورهای شوروی سابق مطرح کرده است.

به گفته او، این افراد که از سوریه و عراق وارد افغانستان می شوند، از تجربه جنگی نیز برخوردارند.

پوتین اما گفته است که وضعیت جاری در افغانستان “خوب” نیست و ممکن است این “تروریست ها” سعی کنند امنیت کشورهای آسیای میانه را مختل سازند. او تاکید کرده است که این افراد ممکن است پیشروی مستقیم در خاک این کشورها را نیز مد نظر داشته باشند.

پوتین به طور مشخص از این افراد نام نمی‌برد، اما منظور او از “تروریست ها” احتمالاً افراد وابسته به گروه داعش باشد. روسیه در سال‌های گذشته عملیات‌های گسترده را برای پاکسازی این گروه در خاک سوریه انجام داده است.

ولادیمیر پوتین تأکید کرده است که روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق برای جلوگیری از این تهدیدات، نظارت خود را بر مرزهای افغانستان جدی‌تر می‌کنند.

رییس جمهور روسیه قبلاً نیز هشدار داده بود که گروهای افراطی با سوء استفاده از بحران‌های پیش آمده در افغانستان، ممکن به عنوان پناهنده وارد کشورهای آسیای میانه شوند و امنیت این کشورها را مختل سازند. اما گروه طالبان بارها تأکید کرده اند که اجازه نمی دهند تا کسی از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x