صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رویکرد سخت‌افزاری جهان؛ توکیو با افزایش بودجه نظامی می‌خواهد موشک فراصوت بسازد

وزارت دفاع جاپان امروز چهارشنبه 31 اگست، درخواست بودجه 40 میلیارد دالری خود را با برجسته کردن نگرانی‌های موجود در خصوص تحرکات چین در تنگه تایوان و وقوع جنگ اوکراین به عنوان «سخت‌ترین چالش‌های» جهان از زمان جنگ جهانی دوم، ارائه کرد.

وزارت دفاع جاپان امروز چهارشنبه 31 اگست، درخواست بودجه 40 میلیارد دالری خود را با برجسته کردن نگرانی‌های موجود در خصوص تحرکات چین در تنگه تایوان و وقوع جنگ اوکراین به عنوان «سخت‌ترین چالش‌های» جهان از زمان جنگ جهانی دوم، ارائه کرد.

پیک‌آفتاب: وازرت دفاع جاپان در بیانیه‌ای درخواست افزایش بودجه نظامی که تقریباً طی 10 سال گذشته، روندی صعودی داشته، هشدار داد: “آن‌چه در اروپا در حال وقوع است می‌تواند در منطقه هند و اقیانوسیه نیز رخ دهد”.

وزارت دفاع جاپان هم‌چنین فهرستی از خواسته‌های خود شامل ساخت و تامین پهپادهای مسلح و توسعه تحقیقات برای ساخت موشک‌های مافوق صوت را منتشر و تاکید کرد که به عنوان بخشی از تدارک نظامی با هدف مقابله با تهدیدهای چین و روسیه، ساخت و توسعه یک موشک کروز و یک موشک بالستیک با سرعت بالا را در دستور کار خود قرار داده است.

این وزارت‌خانه هم‌چنین بخشی از بودجه مدنظر خود را برای توسعه و تولید انبوه «قایق‌های جنگی پُرسرعت» به منظور دفاع از جزایر دور افتاده از جمله اوکیناوا و جزایر نزدیک تایوان صرف خواهد کرد.

هر چند بودجه درخواستی ۵.۵۹ تریلیون ینی (۴۰ میلیارد دالری) وزارت دفاع جاپان برای سال مالی آینده که از ماه اپریل 2023 آغاز می‌شود، یک رکورد برای بودجه نظامی این کشور محسوب می‌شود، اما در مقایسه با بودجه ۵.۴۸ تریلیون ینی سال گذشته، افزایش چندانی نداشته است.

حزب حاکم محافظه‌کار جاپان که گرایشی ناسیونالیستی دارد، قصد دارد تا طی پنج سال آینده، هزینه‌های دفاعی کشور را به دو درصد تولید ناخالص داخلی یعنی رقمی نزدیک به ۱۰ تریلیون ین (۷۲ میلیارد دالر) برساند.

در صورت موفقیت حزب حاکم بر جاپان در افزایش بودجه نظامی این کشور، جاپان از نظر هزینه‌های نظامی پس از امریکا و چین و بالاتر از بریتانیا و روسیه در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر جاپان در صدد بود که موشک‌های دوربُرد را در جزیره نانسی در جنوب این کشور مستقر نماید تا از این طریق بتواند حمله احتمالی چین بر قلمرو خود را دفع کند.

جاپان در پی استقرار 1000 موشک کروز در جزیره نانسی است

نخست‌وزیر جدید جاپان در پی نگرانی از چین، اتحاد با آمریکا را تأیید کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x