صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: مسکو آماده پذیرش طالبان در سازمان ملل نیست

واسلی نبنزیا: هیچ شخصی در به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد و مسکو اجازه حضور نمایندگی طالبان را در سازمان ملل متحد نمی‌دهد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که هیچ شخصی در به رسمیت شناختن طالبان عجله‌ای ندارد و مسکو اجازه حضور نمایندگی طالبان را در سازمان ملل متحد نمی‌دهد.

پیک‌آفتاب: واسلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل روز گذشته، 7 عقرب، در یک نشست خبری در روسیه گفته است که موضوع به رسمیت شناختن طالبان زمانی مطرح خواهد شد که جامعه جهانی متقاعد شود که آنها به این تعهدات خود عمل می‌کنند.

وی افزود: “در مورد به رسمیت شناختن طالبان، هیچ کس عجله‌ای ندارد. همه می‌دانند که ما عملاً با مقامات این کشور سروکار داریم. موضوع به رسمیت شناختن زمانی مطرح می شود که جامعه بین‌المللی متقاعد شود که وعده‌های مقامات این کشور عملی می‌شود.”

نبنزیا خاطرنشان کرده که “مسکو می‌خواهد ببیند که طالبان چگونه به تعهدات خود در قبال حقوق بشر، حقوق زنان و دختران عمل خواهد کرد، امروز همگان علاقه‌مند به برقراری ثبات در این کشور هستند.”

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل همچنان در قسمتی دیگری از سخنانش، خواستار آزادسازی ذخایر مالی مسدود شده افغانستان شد.

این در حالی است که در ماه اگوست، ایالات متحده ذخایر مالی متعلق به دولت افغانستان را در بانک‌های امریکایی مسدود کرد.

نبنزیا در قسمت دیگری از سخنانش همچنان گفت، “مهم است که افغانستان به بستری برای گسترش فعالیت های تروریستی چه در منطقه همسایگی آنها و چه در سراسر جهان تبدیل نشود.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x