صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه شرکت‌های تامین‌کننده تسلیحات برای اوکراین و رهبران نظامی اروپا را تحریم کرد

روسیه، مقامات نظامی اتحادیه اروپا را هم‌راه با شرکت‌های تامین‌کننده تسلیحات برای اوکراین، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

روسیه، مقامات نظامی اتحادیه اروپا را هم‌راه با شرکت‌های تامین‌کننده تسلیحات برای اوکراین، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

پیک‌آفتاب: براساس بیانیه‌ای که امروز پنج‌شنبه هشتم سپتمبر، وزارت خارجه روسیه منتشر کرد، این تحریم‌ها شامل مقامات ارشد نظامی و نمایندگان سازمان‌های تجاری اروپایی در زمینه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی می‌شود.

براساس تحریم‌های جدید، افرادی که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند، از ورود به خاک روسیه منع می‌شوند.

این گزارش مشخصاً به نام افراد و شرکت‌ها اشاره نکرده، اما گفته شده است که «تحریم‌های ضد روسیه» همواره «به صورت قاطعی» پاسخ داده خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گفته است هزینه تبعات تحریم‌های غرب علیه کرملین را مردم اروپا از جیب خود پرداخت می‌کنند؛ موضوعی که به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، خصوصاً گاز و برق در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره دارد.

هم‌زمان، اتحادیه اروپا روز گذشته طرح اعمال سقف قیمت برای گاز روسیه را مطرح کرده است تا روسیه نتواند گاز خود را بیش از قیمتی که این اتحادیه تعیین می‌کند، به فروش برساند. اخیراً نیز هفت کشور صنعتی جهان تصمیم به اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه گرفتند تا مانع کسب دولت روسیه شوند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روسیه ورود 25 امریکایی از جمله شخصیت‌های سینمایی مانند «شان جاستین پن» و «بنجامین ادوراد بن استیلر»، دو بازیگر و کارگردان را به خاک خود ممنوع کرد.

روسیه دو سینماگر امریکایی را به دلیل حمایت از اوکراین تحریم نمود

روسیه: 14 دیپلمات بلغاریا «نامطلوب» است و باید این کشور را ترک کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x