صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: سازمان ملل جهت جلوگیری از بحران، پول نقد وارد افغانستان می‌کند

وزارت خارجه روسیه می‌گوید که کارمندان سازمان ملل به دلیل مسدود شدن حساب‌های بانکی در افغانستان، پول نقد وارد این کشور می‌کنند تا از بحران پیش‌آمده جلوگیری کند.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید که کارمندان سازمان ملل به دلیل مسدود شدن حساب‌های بانکی در افغانستان، پول نقد وارد این کشور می‌کنند تا از بحران پیش‌آمده جلوگیری کند.

پیک‌آفتاب: پیتر ایلیچف، رئیس اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه روسیه به تازگی گفته کارمندان سازمان ملل به دلیل بسته بودن سیستم بانکی در افغانستان، مجبورند پول نقد با خود به این کشور بیاورند.

ایلیچف به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که دفتر هم‌آهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرده که وضعیت در افغانستان هم‌چنان فاجعه‌بار و شکننده است و برای جلوگیری از این کار نیاز به پول بیش‌تر است.

ایلیچف تصریح کرده که تنها جنگ طولانی‌‌مدت باعث بی‌ثباتی افغانستان نبوده بلکه خشک‌سالی پیاپی و همه‌گیری کووید-19 نیز منجر به فروپاشی اقتصاد افغانستان شده و وضعیت انسانی در این کشور را با بحران روبه‌رو کرده است.

این دیپلمات روسی گفته است: “سیستم بانکی در افغانستان کار نمی‌کند. بنابراین، امکان انتقال پول وعده داده شده برای شهروندان این کشور وجود ندارد”.

این دیپلمات روسی به قاچاق مواد مخدر در افغانستان نیز اشاره کرده و گفته: “اکنون به دلیل افزایش خطرات و گسترش تهدیدهای تروریستی و قاچاق مواد مخدر در منطقه و فراسوی آن، آزادسازی حساب‌های بانکی و دارایی‌های منجمد شده افغانستان حیاتی است تا این کشور بتواند به ‌طور موثر با چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شود مبارزه کند”.

او تاکید کرده که روسیه از نزدیک وضعیت بشری در افغانستان را دنبال می‌کند و وضعیت زندگی مردم نگران کننده است.

از جانب دیگر، وزارت خارجه چین پیش‌تر گفته بود که امریکا و ناتو مسئول وضعیت فاجعه‌بار افغانستان هستند. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اما خواستار آزادسازی هرچه زودتر دارایی‌های منجمد شده افغانستان شده بود.

چین: امریکا و ناتو مسؤلین وضعیت فاجعه‌بار افغانستان هستند

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تاریخ 20 دسمبر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود که واشنگتن به این باور است که با فرا رسیدن فصل زمستان، وضعیت انسانی در افغانستان وخیم‌تر می‌شود و این کشور به تنهایی به مجموعه مشکلات در این کشور رسیدگی کرده نمی‌تواند.

ند پرایس: امریکا به تنهایی به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی نمی‌تواند

ایلیچف گفته که مسکو به گنجاندن قطع‌نامه 2593 شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان که در 30 اگست به تصویب رسید احترام می‌گذارد. او گفته است: “مسکو از همه کشورهای کمک کننده و سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه درخواست می‌کند تا به افغانستان و کشورهای دریافت کننده پناهنده نیز کمک کنند”.

او تصریح کرده که ما به نوبه خود وضعیت افغانستان را از لحاظ نیازهای بشری از نزدیک رصد می‌کنیم و با توجه به وضعیت پیش‌آمده در این کشور امکان افزایش حجم کمک‌ها از طریق آژانس‌های بشردوستانه بیشتر خواهد شد.

از جانب دیگر، نشستی که به تاریخ 13 سپتمبر 2021، در ژنو سویس در مورد وضعیت بشری افغانستان برگزار شد و کشورهای تمویل کننده متعهد شده‌اند تا پایان سال 2021 میلادی، 1.2 میلیارد دالر به سازمانه‌های بشردوستانه کمک کنند تا آن‌ها از طریق این پول بحران موجود در افغانستان را مهار نمایند.

این در حالی است که پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه تسهیل کمک‌های انسانی به افغانستان را تصویب نموده بود.

شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه تسهیل کمک‌های انسانی به افغانستان را تصویب نمود

سازمان ملل: آوارگان افغانستانی در زمستان امسال با “فاجعه انسانی” روبه‌رو هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x