صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه دو سینماگر امریکایی را به دلیل حمایت از اوکراین تحریم نمود

روسیه ورود 25 امریکایی از جمله شخصیت‌های سینمایی مانند «شان جاستین پن» و «بنجامین ادوراد بن استیلر»، دو بازیگر و کارگردان را به خاک خود ممنوع کرد.

روسیه ورود 25 امریکایی از جمله شخصیت‌های سینمایی مانند «شان جاستین پن» و «بنجامین ادوارد بن استیلر»، دو بازیگر و کارگردان را به خاک خود ممنوع کرد.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه روسیه روز گذشته پنجم اگست، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، نوشته است که این تصمیم «در واکنش به تحریم‌های گسترده‌تر دولت جو بایدن علیه شهروندان روسیه» اتخاذ شده است.

شان پن و بن استیلر، هر دو در ماه جون، برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، به کی‌ف رفتند و با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کردند.

استیلر، ستاره فیلم زولندر به زلنسکی که او نیز سابقه هنرپیشگی دارد، گفت: “تو قهرمان من هستی”.

پن نیز از مکان‌هایی در نزدیکی کی‌ف دیدار کرد که روسیه در آن‌جا متهم به ارتکاب جنایت جنگی شده است.

مقام‌های تجاری، مدیران صنعتی، سیاست‌مداران و اعضای دولت امریکا نیز در فهرست اعلام‌شده از سوی وزارت خارجه روسیه قرار دارند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: “اقدامات خصمانه مقامات امریکایی که به سمت روسیه‌هراسی می‌روند، روابط دوجانبه را از بین می‌برند و تقابل روسیه و امریکا را تشدید می‌کنند، با قاطعیت دفع خواهد شد”.

در پایان ماه جون، مسکو اعلام کرد که ورود همسر و دختر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا را به خاک روسیه ممنوع می‌کند. ورود جو بایدن نیز به خاک روسیه ممنوع شده است.

این اقدام روسیه در واکنش به تحریم اعضای خانواده رئیس جمهور روسیه، به ویژه خود پوتین و دو دخترش صورت گرفت.

این در حالی مطرح می‌شود که فابیو دِ ماسی، عضو سابق بوندستاگ (پارلمان آلمان) و پارلمان اروپا گفته بود که تاثیر تحریم‌های وضع شده علیه مسکو، بر کشورهای غربی مخرب‌تر از تاثیر آن بر روسیه بوده است.

تحریم‌ها بیش‌تر از روسیه، کشورهای غربی را متاثر ساخته‌اند

بریتانیا 12 شهروند روس به شمول همسر سابق پوتین را تحریم کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x