صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: ترویکای توسعه‌یافته برای افغانستان در کابل برگزار می‌شود

مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نشست ترویکای توسعه‌یافته برای افغانستان به زودی به میزبانی کابل برگزار می‌شود.

مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نشست ترویکای توسعه‌یافته برای افغانستان به زودی به میزبانی کابل برگزار می‌شود.

پیک‌آفتاب: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دور بعدی نشست ترویکای توسعه‌یافته برای افغانستان قرار است پایان جنوری و یا اوایل ماه فبروری در کابل برگزار شود.

وی با اظهار دلیل عدم برگزاری این نشست که قرار بود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی به میزبانی اسلام‌آباد برگزار شود، گفت: این نشست به دلیل  فشار بیش از حد فیزیکی بر شرکای پاکستانی برگزار نشد و ما خودمان را به تماس‌های دو طرفه محدود کردیم.

وی افزود که طرف چینی نیز به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان حضور در این نشست را نیافت و بنابراین روس‌ها تنها با طرف‌های پاکستانی و امریکایی درباره وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

کابلوف پیش از این نیز گفته بود که مسکو هیچ دستورالعملی را به طالبان تحمیل نمی‌کند، اما از برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی و ایجاد یک دولت فراگیر با حضور همه گروه‌های قومی-سیاسی استقبال می‌نماید.

این در حالی است که به تازگی ضمیر کابلوف، طرزالعمل تازه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در مورد گشت‌وگذار زنان و دیگر محدودیت‌های وضع‌شده در برابر زنان را «حماقت محض» خوانده و بر اصلاح آن تاکید کرده است.

روسیه: وضع محدودیت برای زنان، وضع طالبان را بدتر می‌کند

ترویکای توسعه‌یافته شامل نمایندگان کشورهای روسیه، امریکا، چین و پاکستان است و اخیراً مسکو خواستار پیوستن ایران و هند به این ترکیب شده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x