صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور قزاقستان خواهان گفتگو با معترضین شد

رئیس جمهور قزاقستان در یک سخنرانی ویدیویی به اعتراضات در این کشور واکنش نشان داده و گفته که حکومت سقوط نخواهد کرد. او در عین حال، کابینه این کشور را منحل کرد.

رئیس جمهور قزاقستان در یک سخنرانی ویدیویی به اعتراضات در این کشور واکنش نشان داده و گفته که حکومت سقوط نخواهد کرد. او در عین حال، کابینه این کشور را منحل کرد.

پیک‌آفتاب: قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان روز گذشته 4 جنوری در یک سخنرانی ویدئویی در پاسخ به بالا گرفتن اعتراضات مردمی در این کشور گفت: “حمله به مراکز دولتی و نظامی اقدامی کاملاً غیرقانونی است و با این کارها دولت سقوط نخواهد کرد. ما خواهان گفتگو و اعتماد متقابل هستیم نه درگیری.”

در همین حال، وب‌سایت ریاست جمهوری قزاقستان امرروز چهارشنبه 5 جنوری، یک فرمان را هم‌رسانی کرده که نشان می‌دهد، رئیس جمهور توکایف، استعفای دولت به ریاست عسکر مامون، نخست وزیر این کشور را پذیرفته است. به اساس این فرمان، علی‌خان اسماعیل‌اوف، معاون نخست وزیر تا زمان تشکیل کابینه جدید سرپرستی دولت را برعهده خواهد گرفت.

این تحولات درحالی رقم می‌خورد که رئیس جمهور قزاقستان، از 5 تا 19 جنوری در منطقه نفت‌خیز «مین قشلاق» و نیز در آلماتا، پایتخت اقتصادی قزاقستان، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده بود که به اساس آن، مقررات منع رفت‌وآمد از ساعت 11 شب تا 7 صبح برقرار خواهد شد.

رئیس جمهور 68 ساله قزاقستان که از سال 2019 تاکنون بر این کشور حکومت می‌کند، شامگاه سه‌شنبه در واکنش به اعتراضات مردمی گفت که دولت سقوط نخواهد کرد. او خطاب به معترضان گفت: “به تحریکات بیرونی و داخلی و تماس‌ها برای حمله به ساختمان‌های رسمی پاسخ ندهید. این جنایتی است که به خاطر آن مجازات خواهید شد.”

قاسم جومارت توکایف، جانشین رهبر پیشین قزاقستان، نورسلطان نظربایف 81 ساله است که از سال 1989 به مدت 30 سال بر قزاقستان حکومت کرد و تا پایان دوره صدارت خود قدرت و نفوذش را حفظ کرده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x