صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار وزیر خارجه پاکستان با رییس‌الوزرای طالبان

سفیر پاکستان در کابل: آقای قریشی و هیئت همراه‌اش با ملا محمد حسن آخند، رئیس‌الوزرای طالبان دیدار و گفتگو کرده است. سفیر پاکستان افزوده که مذاکرات دوجانبه با حضور مقامات برجسته طالبان برای تسهیل ارتباط مردم با مردم، تجارت، ترانزیت و ارتباط بین دو کشور در حال انجام است.

شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان که ساعاتی پیش در رأس یک هیئت بلندپایه به کابل رسید، در ارگ ریاست جمهوری با رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کرده است.

پیک‌آفتاب: سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که آقای قریشی و هیئت همراه‌اش با ملا محمد حسن آخند، رئیس‌الوزرای طالبان دیدار و گفتگو کرده است. سفیر پاکستان افزوده که مذاکرات دوجانبه با حضور مقامات برجسته طالبان برای تسهیل ارتباط مردم با مردم، تجارت، ترانزیت و ارتباط بین دو کشور در حال انجام است.

طیاره حامل شاه‌محمود قریشی، وزیرخارجه پاکستان و هیئت همراه او ساعات پیش در میدان هوایی بین‌المللی کابل به زمین نشست. هیئت پاکستانی با استقبال مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان مواجه شد. جنرال فیض حمید، رییس پیشین سازمان استخباراتی پاکستان و شماری دیگر از مقامات بلندپایه این کشور آقای قریشی را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده که آقای قریشی برای گفت‌وگو با مقامات دولت طالبان وارد کابل شده و قرار است در این سفر یک‌روزه با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه و رهبران طالبان دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با آنها گفت‌وگو کند. رابطه طالبان و پاکستان، وضعیت جاری افغانستان، اسکان مهاجرین، چگونگی مرزهای مشترک بین دو کشور و کمک‌های جهانی به مردم افغانستان، محور اصلی گفتگوهای هیئت پاکستانی با مقامات طالبان خواهد بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x