صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دست‌کم 20 کشته و ده‌ها زخمی در زلزله‌ی صبح امروز پاکستان

مقام‌های محلی گفته‌اند زلزله‌ای که در اولین ساعات روز پنجشنبه بلوچستان پاکستان را لرزانده است دست کم 20 کشته برجای گذاشته است. به گزارش پیک‌آفتاب و به نقل از مقام‌های محلی، احتمال افزایش تلفات وجود دارد. گفته شده که نزدیک به 150 نفر در این حادثه زخمی شده‌اند که وضعیت شماری از آنها وخیم می‌باشد […]

مقام‌های محلی گفته‌اند زلزله‌ای که در اولین ساعات روز پنجشنبه بلوچستان پاکستان را لرزانده است دست کم 20 کشته برجای گذاشته است.

به گزارش پیک‌آفتاب و به نقل از مقام‌های محلی، احتمال افزایش تلفات وجود دارد. گفته شده که نزدیک به 150 نفر در این حادثه زخمی شده‌اند که وضعیت شماری از آنها وخیم می‌باشد و به شفاخانه منتقل شده‌اند. دست‌کم یک معدن و 100 خانه در این حادثه ویران شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که بسیاری از قربانیان، زنان و کودکان بوده‌اند. به گفته مقام‌های محلی بیشتر ویرانی در منطقه هرنای کویته بوده است. هرنای در شرق کویته مرکز ایالت بلوچستان واقع شده و تعداد زیادی معدن زغال دارد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم کویته در پی زلزله به خیابان‌های این شهر آمده‌اند. گزار‌ش‌های ابتدایی بزرگی این زلزله را 5.7 در مقیاس ریشتر نشان می‌دهند. این زمین‌ لرزه در عمق 20 کیلومتری زمین و در نزدیکی شهر هرنائی ایالت بلوچستان (حدود صد کیلومتری کویته) روی داد. وزیر داخله بلوچستان گفته است که نیروهای امداد به منطقه اعزام شده و عملیات کمک‌رسانی جریان دارد، اما به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات به سختی ادامه دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x