صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دستور باز شدن حساب‌های بانکی مقام‌های دولت پیشین صادر شد

امارت اسلامی به بانک مرکزی دستور داده که حساب‌های بانکی شماری از مقام‌های پیشین دولتی را باز کند. به اساس این فرمان، حساب‌های بانکی آن عده از مقامات پیشین که به خارج از کشور نرفته‌اند، باز می‌شود.

امارت اسلامی به بانک مرکزی دستور داده که حساب‌های بانکی شماری از مقام‌های پیشین دولتی را باز کند. به اساس این فرمان، حساب‌های بانکی آن عده از مقامات پیشین که به خارج از کشور نرفته‌اند، باز می‌شود.

پیک‌آفتاب: مولوی عبدالسلام حنفی روز گذشته 6 قوس، در فرمانی به بانک مرکزی دستور داده تا حساب‌های بانکی مقام‌های دولت پیشین را باز کند. این دستور، آن عده از مقاماتی را شامل می‌شود که افغانستان را ترک نکرده‌اند.

آقای حنفی اما بر بسته ماندن حساب بانکی مقام‌های که از کشور بیرون شده‌اند تاکید کرده است. او گفته است: “آنعده از مقام‌های دولت پیشین که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند و به طور رسمی مسئولیت خود را به دولت جدید واگذار نکرده‌اند، حساب‌های شان مسدود بماند.”

در این فرمان آمده است: “مقامات دولت پیشین که در حال حاضر در افغانستان به سر می‌برند و با امارت اسلامی کار می‌کنند، باید پس از تایید سرپرست اداره، حساب‌شان باز و معاش‌شان نیز پرداخت شود. اما مقام‌هایی که برای دولت کار نمی‌کنند و در افغانستان حضور دارند، می‌توانند حساب‌های بانکی خود را باز کنند.”

شب گذشته ملا محمدحسن آخند، رئیس‌الوزرای طالبان نیز در بخشی از سخنانش گفت که حساب‌های بانکی مقامات حکومتی پیشین که کشور را ترک نکرده‌اند، باید باز شود. او نیز تاکید کرد که حساب‌های بانکی مقاماتی که کشور را ترک کرده‌اند، نباید باز شود.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان حساب‌های بانکی مقام‌های دولت پیشین را مسدود شد. نبود پول نقد در بانک‌ها، یکی از مشکلات جدی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان، نظام بانکی کشور را تهدید می‌کند. پیشن از این برخی نهادها و کشورهای بین‌المللی از سقوط نظام بانکی افغانستان هشدار داده بودند.

هشدار سازمان ملل در مورد سقوط نظام بانکی افغانستان تا چند ماه آینده

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x