صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دبیرکل سازمان ملل با رهبران ترکیه و اوکراین در لویو ملاقات می‌کند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با رهبران اوکراین و ترکیه طی هفته جاری در لویو دیدار می‌کند. کی‌ف اما گزارش داده که وب‌سایت آژانس انرژی هسته‌ای این کشور، هدف حمله سایبری «بی‌سابقه‌ای» قرار گرفته است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با رهبران اوکراین و ترکیه طی هفته جاری در لویو دیدار می‌کند. کی‌ف اما گزارش داده که وب‌سایت آژانس انرژی هسته‌ای این کشور، هدف حمله سایبری «بی‌سابقه‌ای» قرار گرفته است.

پیک‌آفتاب: توافقی که با میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل در ماه گذشته به دست آمد، امکان ازسرگیری صادرات غلات اوکراین را که به دلیل تهاجم نظامی روسیه به این کشور متوقف شده بود، فراهم آورده است.

در همین زمینه گوترش فردا پنج‌شنبه، با ولادیمیر زلنسکی و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور اوکراین و ترکیه، در شهر لویو، واقع در غرب اوکراین، دیدار می‌کند.

در همین حال؛ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که آن‌ها هم‌چنین درباره “ضرورت یک راه‌حل سیاسی برای این جنگ” گفتگو خواهند کرد.

از سوی دیگر، گوترش پس از لویو از شهر بندری اودیسای اوکراین در روز جمعه بازدید می‌کند، یکی از سه بندری که طبق توافق، صادرات غلات از آن‌جا صورت می‌گیرد. مقصد بعدی دبیرکل سازمان ملل نیز ترکیه خواهد بود.

اما در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این جنگ هم‌چنان ادامه دارد، آژانس انرژی هسته‌ای اوکراین گزارش داد که وب‌سایت آن، هدف یک حمله سایبری بزرگ قرار گرفته است.

این نهاد در شبکه اجتماعی تلگرام خود اعلام کرد: “قدرت‌مندترین حمله سایبری علیه وب‌سایت انرگواتم (آژانس انرژی اتمی اوکراین) از آغاز تهاجم روسیه تاکنون، رخ داد”. آژانس انرژی اتمی اوکراین تاکید کرده که این حمله از خاک روسیه انجام گرفته است.

این حمله سایبری در شرایطی رخ داده که توجه جهانی معطوف به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپاست که از همان روزهای ابتدایی جنگ به تصرف روس‌ها درآمد.

اوکراین: حملات روسیه، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا را صدمه زده است

این نیروگاه طی روزهای اخیر هدف حملات متعددی قرار گرفته که مسکو و کی‌ف یک‌دیگر را مسئول آن می‌دانند.

سازمان ملل هشدار داده که این حملات و درگیری نظامی در نزدیکی چنین تاسیسات هسته‌ای بزرگی می‌تواند منجر به عواقبی بسیار جدی شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایالات متحده روز ۹ اگست، اعلام کرد که ۸۹ میلیون دالر را برای پاک‌سازی ماین‌ها و سایر مواد انفجاری در اوکراین اختصاص می‌دهد که در جریان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در آن کشور جاسازی شده است.

کمک 89 میلیون دالری امریکا برای پاک‌سازی ماین‌ها در اوکراین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x