صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

داعش: شیعیان از بغداد تا خراسان در امان نخواهند بود

داعش: "دشمنی شیعیان با سنی‌ها" در حال افزایش است و پیروان این مذهب در حال تثبیت "هلال شیعی" در خاورمیانه هستند. "هلال شیعی" اصطلاحی است که عموما برای توصیف آنچه "تهدید شیعیان" در خاورمیانه خوانده می‌شود به کار می‌رود.

گروه داعش بار دیگر در جریان تبلیغات مذهبی‌اش، شیعیان را “خطرناک” توصیف کرده و آنها را تهدید کرده که از “بغداد تا خراسان” هدف حمله قرار خواهد داد. در سرمقاله تازه‌ترین شماره نشریه هفتگی “النبا” که توسط کانال تلگرام داعش منتشر می‌شود، تاکید شده که اعضای این گروه به “اماکن نیایش و مراکز” شیعیان حمله خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، گروه داعش دست‌کم مسئولیت دو حمله تروریستی خونبار علیه شیعیان را برعهده گرفته است. این حملات در جریان برگزاری دو نماز جمعه در مسجد شیعیان در ولایت‌های قندز و قندهار صورت گرفته و صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

تهدیدهای تازه داعش ساعتی قبل از حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در قندهار منتشر شده است. در سرمقاله نشریه “النبا” تصریح شده که حملات به شیعیان ادامه خواهد یافت. در این مطلب آمده که “دشمنی شیعیان با سنی‌ها” در حال افزایش است و پیروان این مذهب در حال تثبیت “هلال شیعی” در خاورمیانه هستند. “هلال شیعی” اصطلاحی است که عموما برای توصیف آنچه “تهدید شیعیان” در خاورمیانه خوانده می‌شود به کار می‌رود.

در سرمقاله نشریه “النبا” آمده است: “هر زمان که رافضی‌ها (شیعیان) در یک کشور، شهر یا حتی یک روستا به قدرت می‌رسند، اولین اقدامشان راه‌انداختن جنگی با سنی‌هاست.”

در این مطلب همچنین به طور مشخص به شیعیان هزاره افغانستان اشاره شده و آمده است که آنها متحد ایران هستند و در کنار نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا با داعش جنگیده‌اند.

گروه داعش، پیروان مذاهب اهل سنت را نیز کافر می‌داند و در حال حاضر با گروه طالبان نیز مخالف است. در مطالب نشریه “النبا” طالبان متهم شده است که از امریکا کمک تسلیحاتی و مالی دریافت می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x