صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دادخواهی زنان کابل برای رهایی عالیه عزیزی

جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی، خواهان رهایی فوری عالیه عزیزی از چنگ طالبان شد. طالبان اما، تظاهرات این جنبش را لغو و وعده کرده‌اند که خواست‌های آنان را با مقامات ارشد امارت اسلامی در میان خواهند گذاشت.

جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی، خواهان رهایی فوری عالیه عزیزی از چنگ طالبان شد. طالبان اما، تظاهرات این جنبش را لغو و وعده کرده‌اند که خواست‌های آنان را با مقامات ارشد امارت اسلامی در میان خواهند گذاشت.

پیک‌آفتاب: جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی، امروز با برگزاری تجمع اعتراضی از مقامات طالبان خواسته‌اند که با رهایی عالیه عزیزی، رئیس پیشین زندان زنان هرات، به نگرانی خانواده‌ی او پایان دهند. عالیه عزیزی که در حکومت پیشین ریاست زندان زنان ولایت هرات را برعهده داشت، حدود چهار ماه پیش در اوایل تسلط طالبان از محل انجام وظیفه ناپدید شده است.

مدیر زندان زنان هرات از یک هفته به این‌سو ناپدید شده است

نزدیکان عالیه عزیزی می‌گویند که او توسط طالبان بازداشت شده و در زندان امارت اسلامی به سر می‌برد. خانواده عالیه گفته‌اند که جستجوهای آنان برای یافتن سرنخ در مورد عالیه عزیزی بی‌نتیجه بوده است. به گفته نزدیکان رئیس پیشین زندان زنان هرات، طالبان هم سوال‌های آن‌ها پاسخ روشنی نمی‌دهند. محمدنذیر عارفی، برادر عالیه در رخ‌نامه فیسبوک خود نوشته که برخی گزارش‌ها وجود دارد که عالیه در زندانی پل‌چرخی کابل زندانی است.

تجمع امروز زنان در کابل اما، با دخالت طالبان نیمه‌کاره مانده است. مسئولان جنبش زنان افغانستان برای آزادی و عدالت می‌گویند که افراد طالبان دو نفر از خبرنگاران را نیز در جریان برگزاری تجمع آنان بازداشت کرده بودند که با تلاش آن‌ها دوباره رها شده‌اند. با این همه، سمیه یکی از برگزار کنندگان تظاهرات به خبرگزاری پیک‌آفتاب گفت که طالبان مانع ادامه‌ی تجمع آن‌ها شده‌اند. او در عین حال گفت که طالبان به آن‌ها وعده کرده‌اند که خواسته‌های جنبش را با مقامات ارشد امارت اسلامی در میان خواهند گذاشت.

جنبش زنان افغانستان برای آزادی و عدالت هم‌چنین در تجمع امروز خود از نهادهای بین‌المللی خواستند که برای رهایی رئیس پیشین زندان زنان هرات همکاری نمایند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x