صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خلیل‌زاد: صلح آرزوی چهل ساله‌ای افغان‌هاست

خلیل‌زاد در اولین رشته توییت‌ها پس از کناره گیری از سمت نمایندگی ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، به صورت ضمنی از پایان جنگ امریکا در افغانستان و بازگشت سربازان این کشور به ایالات متحده، به عنوان دستاورد خود در ماموریتش به عنوان نماینده ویژه امریکا یاد کرده و آن را «خدمت افتخار آمیز» خود برای امریکایی‌ها بیان داشته است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین ایالات متحده در امور صلح افغانستان، در رشته توییت‌هایی، صلح را آرمان چهل ساله‌ای شهروندان افغانستان خوانده و گفته که افغان‌ها آزمون‌های دشوار بخصوص در عرصه امنیت و اقتصاد را پیش رو دارند.

پیک‌آفتاب: آقای خلیل‌زاد در اولین رشته توییت‌ها پس از کناره گیری از سمت نمایندگی ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، به صورت ضمنی از پایان جنگ امریکا در افغانستان و بازگشت سربازان این کشور به ایالات متحده، به عنوان دستاورد خود در ماموریتش به عنوان نماینده ویژه امریکا یاد کرده و آن را «خدمت افتخار آمیز» خود برای امریکایی‌ها بیان داشته است.

او در عین حال اذعان کرده که با خروج سربازان امریکایی، مسئله افغانستان به پایان نرسیده و تاکید کرده که این کشور با چالش‌های جدی بخصوص در عرصه امنیت و اقتصاد مواجه می‌باشد. نماینده پیشین ایالات متحده در امور صلح افغانستان، رسیدن به صلح و رفاه را آرمان چهل ساله‌ای شهروندان افغانستان دانسته و گفته که ایالات متحده در کنار مردم افغانستان برای تحقق این آرمان خواهد ماند.

آقای خلیل‌‌زاد درحالی از ماموریتش به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده کنار گذاشته شده که عملکرد او با انتقادات جدی از سوی شهروندان و سیاست‌مداران افغانستانی همراه بوده است. روز گذشته بسیاری از سیاست‌مداران و کاربران شبکه‌های اجتماعی از او با عناوین چون شیاد، فریب‌کار، مهره‌کثیف و ویرانگر، یاد کردند. به باور شهروندان افغانستان، آقای خلیل‌زاد با ذهنیت قبیله‌ی و سیاست‌های فاشیستی، دستاوردها و قربانی‌های بیست ساله‌ی افغانستان را نابود کرده است.

کاربران و رسانه‌ها نقش خلیل‌زاد را در ناکامی روند صلح کلیدی می‌دانند و از دید بسیاری از کارشناسان، او عمدا پروسه صلح را نفع خواست‌های قومی – تباری سبوتاژ کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x